torsdag den 28. maj 2009

Islandsk viftesjal i new zealandsk uld

Jeg har virkelig kæmpet og jeg besluttede mig for at ville være færdig i dag uanset hvad. Nu er kl 01.16, og viftesjalet i mørkegråt new zealandsk uld er færdigt, vasket og blokket ud.viftesjal Det skal tørre, og så skal der små perler i. Det har Laura bestemt. Det vejer 103 gram og er enort. Det er med 11 vifter og strikket efter Arnicas opskrift, der er let og forståeligt at strikke efter. Det er stadig med min 3½ addi rundpind turbo, der bliver brugt. Nu gider jeg ikke flere viftesjaler i denne omgang, men inden jeg helt forlader dem, skal jeg lige have smidt nogle billeder ind af både det i alpaca og i moskusulddenne kal, for jeg må vel gerne lægge tre forskellige billeder ind under et indlæg? Eller? Nu vil jeg gå glad og veltilfreds i seng, velvidende viftesjalet i NZ-uld er helt uden fejl, strikket på under en uge mellem renovering af hendes værelse, hvor der er blevet lagt nyt gulv, sat nyt glasvæv op, malet og samlet garderobeskabe, ryddet op i to andre værelser, hvoraf det ene er malet både loft og vægge og skabslåbe-maling idag… og at min ældste datter kan få det, som hun har bedt om!  (Ja, jeg praler åbenlyst igen.. Jeg lærer det bare aldrig! ) I morgen får i pæne billeder af sjalet i dagslys og det hele.

9 kommentarer:

  1. Sikken et arbejde, nu må du være godt træt. Håber du har fået sovet godt. God dag:)

    SvarSlet
  2. Jeg fatter altså ikke at du kan strikke så hurtigt!! Flot flot sjal - nu du er kommet op i den "rigtige" størrelse ;-)
    Jeg er blevet bondefanget til at strikke et i sort til den yngste datter - og så "mangler" jeg et i rødt efter jeg har set dit. Nååååe ja - strikker jo på hvidt sjal så guderne må vide hvornår det bliver.

    SvarSlet
  3. Tak Marianne. Jo, tak jeg sov med et lille smil om munden, tror jeg, for jeg er glad og veltilfreds over at sjalet er færdigt. Taxastrikker: sjalet er enormt, men det bliver det jo nødt til at være, når Laura både er høj og bredskuldret. Mine to er små og passer bedre til mig (tihi) Nu kan jeg gå i gang med min sommertop!

    SvarSlet
  4. Sikke da et arbejde, det kan du være stolt af. Jeg kan godt forstå at du har sovet dejligt efter sådan et stykke arbejde.

    SvarSlet
  5. Helle, jeg sov dejligt men ikke særligt længe, kan du nok regne ud. Jeg glæder mig til weekenden, hvor jeg håber, at kunne indhente mange, mange nætters søvn

    SvarSlet
  6. Jamen, jamen, hvor er det flot... meen der skal nu meget til at slå det du har strikket i moskusuld :)
    Sikke en energi du udviser, kan man få lidt??

    SvarSlet
  7. Det er meget, meget smukt. Dejlig farve også.

    SvarSlet
  8. Jette, jeg har brug for al den energi, som jeg overhovedet kan mønstre, for lige om lidt har vi konfirmation og svigerforældrene er på vej, så der må gerne se anstændigt ud. Tak skal du have Pia. Jeg er også glad for den mørkegrå, men i viftesjalerne er den vinrøde min favorit

    SvarSlet
  9. Den är såååå vacker!!! Jag tittade in på Arnica och blev nästan sjuk. Så mycket fint. Tack för tipset!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.