onsdag den 27. maj 2009

Fransk.., nå nej, nordisk visit

Sisimiut havde et kort, men fint besøg i dag. dashnasaasaaqfr1fr2fr3 Kronprinserne Frederik og Håkon kom sammen med kronprinsessse Victoria til Sisimiut, vickyoghåkonvictoriahvor de besøgte Bygge-og Anlægsskolen, så lav-energihuset, og skulle se solcellerne på Knud Rasmussens Højskole.bevogtet Hvad man kan nå at se på 2 timer er vist begrænset, fravinduernemen vi nåede at se dem, så vi er jo sådan set glade nok.  genspejling   (Læg mærke til ansigterne, der spejler sig i vinduet over døren. Jeg synes det var et sjovt billede. Der var nogle, der råbte efter Håkon, og han vinkede op til dem.) vinkevinkeBørnehavebørnene havde flag, og nogle steder var der hængt lykønskninger op, nuniaffik lykønskningandre børn stod trofast og ventede for at få et glimt af de kongelige.  trofasteventende De tre kongelige skulle videre ind til bygden Sarfannguaq, og jeg kunne da godt have ønsket for dem, at der var lidt bedre sejlvejr, men de lægger nok ikke engang mærke til krabbølgerne i det store fartøj. modsarfannguaqByen er  møg-beskidt, og der er affald overalt. Overalt! Den sne, der ligger stædigt tilbage, er sort og snavset og hele byen ligner en stor forladt byggeplads, hvor håndværkerne er flygtet fra rodet. Jeg har det lidt sådan, at når man får besøg, skal hjemmet helst tage sig pænt ud! Nogengange kan man dog ikke nå at få gjort det, som man gerne vil, og så må gæsterne forestille sig, hvor pænt, der kunne have været, eller de kan tænke:” sikke nogle svin”! Lad dem tænke deres, så tænker jeg mit. Solen gjorde ellers sit til at byen tog sig pænt ud, nasasaaq og nogle gæs fløj malerisk over lufthavnen , da de kongelige landede med Dash 7. togæs gæsJeg vil fortsætte med mit arbejde nedenunder, så mit hjem kan tage sig bedre ud, når vi om små 14 dage får fint besøg. De skulle jo nødigt tænke…

5 kommentarer:

  1. hej Dorthe, ja jeg tænkte også på det rod i byen især da de kørte op mod aqqartarfik 15 med alt det som håndværkerne har forladt efter renovering, det ser så grimt ud og ulækkert, gad vide om de overhovedet rydder efter sig..
    Sikken en sød kort du fik, det er lige før man får vand i øjnene :-)
    hilsen
    Frederikka

    SvarSlet
  2. Ilumut, Frederikke. De (kommunen og virksomhederne+andre) kunne have brugt anledningen til at gøre rent omkring i byen. De entreprenører, der bygger er iflg loven forpligtet til at gøre rent og rydde op efter sig og almindelig terrænpleje..så vidt jeg ved. Det sker bare ikke i 99,99% af tilfældene og så ser vores iøvrigt smukke by ud af H til. Ajoq!

    SvarSlet
  3. Fuldstændig enig med alt det rod,der flyder rundt omkring.- Også synger man: "Nunannguarput asasarput il.il.- Asasaq eqqaavittut atugaq.

    Nå, sikke flotte billeder af dagens begivenhed.Een af mine yngre kollegaer gik direkte til Kronprins Håkon og gav ham hånden (hihi)
    KH mor

    SvarSlet
  4. Jeg håber, at vi når at få byen ren inden nationaldagen og inden alle turisterne kommer hertil. Vi praler af, at vi lever i rene omgivelser og uden at forurene- HA!

    SvarSlet
  5. Hej igen
    ja, nemlig. Det er lige før man skal sæt dem i sivdlek med store billeder med de rod de laver fra håndværkerne, gad vide om de overhovedet bliver flov over det når de kan lade dem ligge.. jeg tænkte også nu må kommunen snart til at tage kosten og riven, jeg tror også de er småt ved at begynde..

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.