torsdag den 21. maj 2009

Legebørn

Når sneen ikke længere er til fint brug, og Spejdersøen er ved at forvandle sig til sø igen, dukker de unge, legelystne drenge/unge mænd frem på deres snescootere. 12 Vi andre gamle, konservative, lettere forstokkede og os, der er nemme at forarge, stiller os op i vinduerne, mens vi ryster langsomt på vores grånende hoveder, mumlende til hinanden, at det er da vel nok for meget, har de da ikke andet at give sig til, de må have for mange penge og videre i den dur. 3 4  Vi bliver stående og kikker fascineret, lige indtil legebarnet får nok og vi slet ikke, og han kører hjem igen. Jeg har ventet og ventet på, at legebørnene skulle indfinde sig på den rådne is på Spejdersøen, for jeg forestiller mig, at jeg kunne få nogle fantastiske billeder af det, og i dag, mens kaffen boblede gennem mine forældres kaffemaskine, kunne jeg pludseligt høre den karakteristiske lyd af en scooter, der fræsede hidsigt over vandet/isen. Nogle billeder blev det til fra mine forældres altan, og da der var en kort pause, hvor “fræseren” kørte ind til “kysten” for at indhente bifald og skulderklap, 56 hoppede jeg ind i bilen for at køre ned og være tæt på. 78 9 1011 Hæ! Jeg kunne fotografere min lange næse, for da jeg fik vredet bilen forbi en taxa, der ikke havde til sinds at flytte sig fra kofangeren bag på bilen, altså den, som jeg skulle køre i, var snescooteren forlængst væk. Chancerne for at de kører ud igen, bliver mindre og mindre i takt med at isen forsvinder, så måske kan det først blive til næste år? Øv! Men så kunne jeg da også drikke min kaffe udenfor mine forældres hus, mens en lille spurv gjorde mig selskab. spurv1spurv3 spurv2 Vi havde et lille ærinde på Bygge-og Anlægsskolen, og Jans kollega viste mig denne solsikkeblomst i fin silke, hvor der er monteret en solcelle midt i blomsten. solsikke1 Solcellen gav strøm nok til at en fin lille sommerfugl med hurtige vingeslag fløj naturtro rundt om den store gule silke-blomst. sommerfuglDen var lige til at blive glad af, og jeg forelskede mig fuldstændigt! Den var godt nok fin! Og det var såmænd leg nok i den for mig, men jeg er jo også gammel og lettere grånende. (gid de andre legebørn kommer frem igen, for det er altså fascinerende at se deres vilde ræs over den smeltende sø)

2 kommentarer:

  1. hej Dorte.
    Fedt at følge med i at der bliver mindfre sne, båden i vandet og suger den ??
    Fedt med han snescooter drengen for mænd med sund fornuft tør vil ikke. Hvor er Jan og Jesper eller Poul.
    Glæder mig til flere halsbrækende billeder.
    Klaus

    SvarSlet
  2. Klaus, jeg ved ikke med Jesper og Poul, det må de selv svare på ,men MIN Jan har ikke brug for at drøne rundt på en våd spejdersø på en hidsig snescooter for at imponere sin kvinde eller bevise at han er en modig mand. ;-) Jollen suger intet, men har ikke været ude på tur endnu, og jeg vil da kikke efter motiver af enhver karakter og håber ikke at skuffe dig.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.