lørdag den 15. marts 2008

Weekend kursus

Dagen blev fyldt op med excel og access og en masser tabeller, kolonner, celler og hvad ved jeg. Jeg håber, at min underbevidsthed i nat vil hjælpe mig lidt på vej ind i forståelsens klare lys, for jeg er ikke helt sikker på at jeg ville kunne finde ud af det, når jeg selv sidder med det engang. Hvornår engang bliver ved jeg ikke, for det er såmænd ikke noget jeg har brug for i det daglige, men nysgerrigheden vandt over dovenskaben, da jeg tilmeldte mig kurset. Det er afgjort spændende og jeg får sådan en lyst til at katalogisere mit indbo lige fra møblerne til musiksamlingen, bøgerne, strikkeopskrifterne, strikkepindene, vitaminsamlingen ud til skurets håbløse indhold. Frokosten blev indtaget i kulturhuset "Taseralik", hvor mine lange moder-øjne straks registrerede ud af de store vinduer, at Laura og Sara var ude og kurre på deres kurrebrædt på "Tøsebakken". Jeg kunne se at de morede sig i solen og sneen. Dejligt!

De kom selv afsted til deres træning, og ringede to timer senere, samtidig med at jeg fik fri fra kurset, og da hundene var fodret, kløet og klappet, kørte vi direkte ud til Lena, som havde sørget for at handle aftensmad ind. Hvis hun dukker op med en regning for kost og logi, betaler jeg uden at blinke ;-) Vi har nærmest boet hos hende, mens vi har været alene. Hun er alene og vi er alene, så det for os meget naturligt at finde sammen om hyggen og maden, og da hun bor renligst og har den bedste udsigt... øhh.. Behøver jeg forresten undskyldninger for at invadere hende?? Nej, det tror jeg ikke. Vi købte os et par timers uforpligtende underholdning

i "Taseralik" i form af en film

og inden vi omsider fandt vej hjem, slog vi en sløjfe ned om havnen, hvor det gode skiv Arena Arctica lå til kajs, lastet med flydende kunstværk.,

men det allerbedste var måske i morges, da jeg fik klippet et armbånd med indfarvede ferskvandsperler i stykker og transformeret det om til en halskæde

og et par øreringe,

der passer perfekt til min nye, blå jakke, min Blusbarbluse i ren uld, mit woodlandtørklæde, og mine håndledsvarmere i samme garn som halstørklædet. (det er forøvrigt ikke let at fotografere sig selv) Jeg har stadig en del perler, som måske finder anden anvendelse end blive gendannet som armbånd, for jeg har et mere, som måske kunne indgå et partnerskab med de løse?? Det kan også være at det bedste ved dagen bliver natten, for jeg er træt, og trænger til at kaste mig ind under dynen, tænde for varmetæppet og lulle mig i søvn med en uforpligtende bog og drømme om varme, helsebringende, stille sommerdage i min jolle, hvor havet spejler fjeldene og tiden er lang og godmodig. I morgen byder dagen på mere lærdom i form af flere tabeller, kolonner, celler, access og excel. (Mit strikketøj har aldrig kørt så langsom som nu, og jeg kan ikke skafffe to-trådet moskusgarn til den babyhue, som jeg er igang med-øv, men jeg tror nok, at jeg finder en løsning i næste uge?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.