søndag den 6. januar 2008

Blade og varme hænder

Så blev jeg færdig med mit eget woodland (jeg strikkede et i julen til min lillesøster Dudi, der fylder halvrundt til marts), strikket i den dejligste blå/grønne farve i 75% kidmohair og 25% merinould. Garnet er købt her. Jeg har brugt nøjagtig 150 gram til mit woodland, der er strikket på pindnr. 3½. Jeg har vasket det og det var tørt i morges, så jeg kunne tage det på med det samme. Mine håndledsvarmere er strikket i det samme garn, men der har jeg brugt ca 40 gram i alt. Der er brugt lilla perler fra stenboden og de er strikket på pindnr. 2. Farven er desværre lidt mis-visende, men jeg kan hilse og sige, at den er meget flot (iflg mig!) Min ovennævnte søster sagde lidt henkastet, at hendes eneste par håndledsvarmere var fuldstændigt flossede og slidte, og hun var ikke sen til at fortælle, da jeg spurgte, hvilke farver hun kunne tænke sig dem i...jo, vinrød med gennemsigtige perler, ville da passe hende fint. Intet er godt nok til mine søstre, så jeg købte noget dejligt, lækkert Arwetta garn 80% super merinould og 20% nylon i Viborg, og så er starten til Dudis håndledsvarmere gået. Garnet er bare lækkert og jeg ærgrer mig næsten over, at jeg først har opdaget garnet nu. Det er bestemt ikke sidste gang, jeg strikker i det. Min kusines datter ønsker sig også et par i rød og hvid, og de står som næste projekt på listen. Det er dejligt, når nogen bliver glad for det man laver. Mit køb i Viborg, glæder jeg mig også til. Garnet er bare SÅ lækkert og jeg prøvede modellen på. Den sad flot.

2 kommentarer:

  1. Aaarj hvor er "mine" håndledsvarmere flotte. Der er vist lang tid til sommer her i det snefyldte dk, så der er god anledning til at gå med dem. Min vejleder på UNI var meget interesseret i mine sorte (og meget slidte og flossede) håndledsvarmere. Han er ellers total grønlandsfanatiker, men kendte ikke til "tajaqutit" som jeg kaldte dem da han spurgte hvad de hed. Men jeg glæder mig rigtig meget til du bliver færdig. Så de næste par dage bliver der vel ikke så meget her på bloggen, fordi du får så travlt med at gøre håndledsvarmerne færdige :-) Det ser godt nok koldt ud derhjemme... Der er kommet meget sne her i Nordjylland. Det er ret hyggeligt. Hørs lige.
    Knus fra Dudi

    SvarSlet
  2. xzckl310Jeg kan godt forstå du er glad for din julegav.Den butik må jeg se, den ligger tædt på vores sommerhus

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.