tirsdag den 14. august 2007

I have a dream

Jo, jeg kan godt se, at jeg skulle have vedlagt billedet af mit drømmeprojekt allerede igår! Her er det så,- billede af det sjal jeg købte opskriften til over nettet. Jeg kan meget nemt forestille mig det i 1-trådet moskusuld og at det færdige resultat hænger over mine skuldre og ser fantastiskt ud, men jeg har (endnu, omend nogensinde) ikke modet til at kaste mig over det og virkeliggøre drømmen. Meeeeen I må give mig ret i, at det er smukt?! Lige nu er strikkepindene helt uden garn på (pånær strømper, der laves on/off, når der ikke rigtig er andet) og jeg har endnu ikke besluttet mig. Jeg har disse 4 nøgler garn, som jeg forestillede mig, skulle blive een eller anden form for sjælevarmer/bolero/skuldervarmer, men jeg ved ikke, hvordan? Jeg tænkte på at lave et slags rør bare og så stikke ærmerne (korte eller højst 3/4 lange) ind i det, men jeg kunne jo godt tænke mig noget fiksere, og jeg har jo kun de 200gr. Har I nogle forslag?? Og så fik Gitte Holm stillet min nysgerrighed, idet hun gav mig et link, hvor jeg kan se, at mit dyr er en nåletræssnudebille. Det kan bekræftes her. Tak for det! Ellers har dagen idag bestået af arbejde, arbejde, arbejde og møde og så tog jeg mig en lur i eftermiddags, mens pigerne var i svømmebadet, så blev der spist meget sent aftensmad og nu er dagen, endnu engang gået. Hvis det ikke var begyndt at regne, havde jeg planlagt en sejltur i min jolle, men det regner nu, og vejrudsigten er ikke god. Se selv. Og så vi jeg tillade mig at klage og udøse min harme i dette forum over byens butikkers indkøbere: Der er ingen kartofler eller gulerødder i byen og det frugt og grønt, der er, ligner noget, der er samlet op i en affaldscontainer. Jeg er altså godt klar over, at det nok ikke ser særligt godt ud efter en lang tur over atlanten, men så dårligt behøver det altså ikke være! Der er sæson for kartofler og gulerødder, og lækre frugter og bær, men det er bestemt ikke noget vi mærker noget til heroppe. Det dårlige frugt og grønt betaler vi så endda for i dyre domme. ØV. Og jeg som prøver at leve sundt med frugt og grønt! Jeg går fuldt og holdent ind for at man kan lægge afgifter på slik, alkohol, cigaretter, sodavand, chips og deslignende og sætte prisen ned på frugt, grøntsager, grønlandsk lam/får, rensdyrkød og andre grønlanske produkter, samt fx. "let livet"-produkter og lign., så kunne regnskabet gå op alligevel?? Jeg er ikke købmand, men det må kunne organiseres på en anden og mere samfundspædagogisk måde, så vi også heroppe kunne hjælpe borgerne med at leve lidt sundere og lettere. Der er mange heroppe, deriblandt migselv, der vejer alt for meget, og som godt kunne trænge til at lette badevægten lidt for overflødige kilo... Men alting er dyrt (tøj er også rasende dyrt) og måske derfor synes jeg at Danmark, hvad varer angår, er et slaraffenland at komme til, når man kommer heroppe fra. Nok om det!

3 kommentarer:

  1. Det er godt nok en smukt sjal! Er det dobbeltstrikket? Og hvor har du købt opskriften henne (får helt lyst til at lave et selv).

    KH Karen S

    SvarSlet
  2. Hej Dortheivalo
    Kan godt huske fra efteråret, hvor dyre og frise grøntsager og frugt er i Gl. Er vant til at spise rigtig meget af det i forbindelse med kostomlægning. Håber dit projekt lykkes alligevel. Sjalet vil bliver utrolig smuk og lækkert i moskusuld. (3 bundter moskusuld var min souvenir fra Gl.)
    Mvh Jette

    SvarSlet
  3. Jeg sidder og får næsten dårlig samvittighed ved at læse dit skrevne om denne årstids frugt og grønt, som går Jeres snude forbi i Grønland. Her på Midtlolland bugner supermarkederne med herlighederne, og derudover har vi pænt mange større og mindre såkaldte "stalddørsudsalg", hvor helt friskhøstede produkter kan købes til priser, jeg ikke tør nævnte ;-]

    Bortset fra det lyder dine betragtninger meget fornuftige, men jeg kunne tro, at politikerne helst vil nøjes med at støtte dig med ord og ikke handlinger.

    Held og lykke med projekt sjal!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.