søndag den 26. august 2007

Gulvvask

Og trappevask... det er min dag gået med! Jan og Jens Erik kom hjem ved 14-tiden idag, og jagtgudinden Diana havde været med dem. De var glade, afslappede og rigtigt selvtilfredse med god grund. Pigerne fandt lige pludselig ud af i går aftes, at de ville sove hos Lena, så jeg var fuldstændig alene i går aftes. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været fuldstændig alene hjemme. Hvis jeg havde vidst det et par dage i forvejen, havde jeg måske inviteret nogle veninder til spisning/rødvinsdrikning eller andet fornøjeligt, men jeg faldt da i søvn med viden om, at jeg ikke ville blive vækket af andre end mig selv. Skønt. Dét burde være en menneskeret, at man fik en aften alene hjemme mindst een gang om måneden. Mens jeg gik og ryddede op, vaskede gulve, skurede lokum, redte senge og samlede ting og sager sammen, tænkte jeg på, at René Simonsen har oprettet en brokkekasse i sin klumme/brevkasse i ALT for damerne..og jeg tænkte: mon jeg skulle oprette en blog udelukkende med brok? En brokkeblog, hvor jeg kan skrive alt det brok ned, som jeg falder over i løbet af en dag?? Jeg fylder jo nogen gange mine indlæg med sur og negativ galde...Jeg brokkede mig tavst inde i mit hoved i dag; forbandede alt og alle og var sur over, at min dag skulle gå med gulvvask og rengøring. Og som om dét ikke var nok, begyndte det endnu engang at regne. ØV! Måske kom mit brokkehumør sig af, at jeg opdagede at jeg har strikket forkert på mit dominostrik. Nogle af midterlinierne vender den forkerte vej.ØV. Men det kan jo rettes. Imorgen tager Laura på lejrskole i Assaqutaq. Hun glæder sig helt vildt. Sara glæder sig overhovedet ikke til at Laura tager afsted. De har et rigtigt pseudotvillingeforhold. (Der er også kun 13 måneder imellem dem).
Nederst kan I se vores trappe. Regnen stoppede farfar i hans renovation/genopbygning af vores trappe, så man skal kigge sig godt for, når man går op ad den i disse dage. Desværre ser vejrudsigten for den kommende uge ikke særligt indbydende ud, men jeg håber, at dem inde på DMI kan ombestemme sig hurtigst muligt og få nogle gule, hele sole på! NÅ, hvad nytter det at ærgrer sig over det?? Håber, at I nød billederne af mænder'nes jagttur?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.