fredag den 3. august 2007

Fram 25

I dag kom Jans båd, en fram 25 i vandet. Jeg har ikke nerver til at se at den bliver løftet op på lastbilen, bliver kørt rundt i byen (og slet ikke i disse dage, hvor man skal ad alle mulige mærkelige veje, da de fleste er brudt op og asfalten væk=renovation), og igen løftes af lastbilen, dingle i flere sekunder/minutter inden den bliver sænket ned i vandet. Jeg har det på akkurat på samme måde med min jolle. Idag gik det næsten fint, bortset fra at motoren ikke ville starte, da den kom i vandet. Dét er kritisk, og jeg styrtede over for at hente min jolle så jeg kunne trække Jan et eller andet sted hen, men heldigvis startede den til sidst. Det var nogle ledninger, da ikke var ordentligt forbundet. Men hvad værre var, så skar Jan sig gevaldigt mellem lillefingeren og ring-fingeren på nogle nye metalholdere, der er sat på båden ifm. at vi skal have en ny kaleche. Han havde ikke i første omgang bemærket det, da det ikke engang blødte særligt meget, og fordi han jo havde travlt med at få motoren igang....Jeg insisterede på at han skulle på sygehuset, da det var meget dybt, og han blev da også syet med tre sting. AV! Lena og Johannes ankom med flyveren fra Danmark til middag. Vi hentede dem naturligvis, og det er da hyggeligt at vide at de nu er inden for "rækkevidde". Ellers er dagen gået med at hygge og svede i den gevaldige varme der er her oppe. Solen skinner fra en skyfri himmel, og temperaturen minder om sydlandske tilstande. Det er dejligt, hvis ellers der ingen myg var. Byen vrimler med turister, der ankommer med Fram..jeg håber ikke de er alt for plaget af myggene, for de har betalt for at komme herop for at se landet, og de myg kan altså være en plage. Og så vil jeg da takke Jonas for den dejlige cd han har sendt til Jan. Jeg har i den grad skam-hørt. Den er så utroligt dejlig afslappende og jeg har i den grad nydt den. Den faldt direkte i min smag. Fantastisk stemme hende Cæcilie har, og som hun kan bruge den! TAK fra mig også, Jonas! Og så vokser mit kraka sjal stille og roligt. Jeg kan levende forestille mig, at pindene bliver gevaldigt lange at komme igennem, for der bliver jo flere og flere og flere masker...Men det betyder intet, for jeg synes at det er utroligt smukt. Utroligt simpelt mønster, men med en utrolig virkning. Jeg overvejer om jeg skal strikke det i mit hjemmespundne garn engang?? Det må tiden vise.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.