torsdag den 16. august 2007

Farfar vel ankommet....

til Sisimiut. Nu da vi/jeg har fået pillet/skrabet/opblødt og knoklet malertapen fra sidste år af fra vores stue-vinduer, tror farfar at han ikke har noget at lave. Han bliver klogere. Der er stadig, og iflg. pålidelige kilder altid noget at lave ved et gammelt hus. Jeg vil ikke remse listen op her, da det vil fylde alt for meget, men jeg kan nævne gamle og udslidte trappetrin og et gelænder, der skal males som et påtrængende eksempel. Både Laura og Sara var helt fjollede og glade over, at farfar var kommet.Med hensyn til arbejdet...! Jeg tror næsten, at jeg har fået taget munden for fuld med den 6. klasse jeg tilbød mig selv til. Jeg tror helt bestemt at jeg får kamp til stregen. Det er ihvertfald en værdig udfordring jeg har givet mig selv, men jeg står da op endnu. Jeg har været på biblioteket for at låne strikkebøger. Det er ikke alverden at vælge imellem, men jeg fandt nogle gamle IngeLise, som jeg måske kan bruge til mit garn. Jeg har fået et bestillingsarbejde på en djævlehue i moskusgarn og det glæder jeg mig til at komme igang med. Meeeeen, jeg har endnu ikke fået et bud på, hvad jeg skal strikke af mine 4 nøgler garn (200 gram ialt)Jeg ville ønske at jeg kunne låne "19 skønne sjaler" på biblioteket, men nej! Der var en opskrift på et sjal i mohair som så spændende ud, men jeg venter tålmodigt til også bogen når hertil. Jeg har et (næsten-) princip om ikke at købe bøger. Jeg synes de samler støv og fylder, og det kan de altså lige så godt gøre på biblioteket som de kan gøre hjemme hos mig. (Jeg er ass. skolebibliotekar, og slår derfor et hårdt slag for bibliotekerne) Nedenstående to billeder er fra IngeLise og jeg tænker på om det mon er dem, jeg skal forsøge mig med med mit garn??? Det kan være at det ender med noget helt andet?! Imorgen er det fredag, og det er tankevækkende at jeg glæder mig til weekend i den grad som jeg gør. Vejrudsigten er dog ikke for god, så det bliver spændende, hvad weekenden kommer til at byde på af aktiviteter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.