tirsdag den 28. august 2007

Ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt og ærgerligt

I dag var der det smukkeste vand, man kan tænke sig, så jeg skyndte mig hjem fra arbejde, hoppede i min flydedragt, tog min magnum salonriffel under armen og sejlede ud på det dejlige blanke hav. Der var ikke så meget at komme efter (læs: skyde efter) men jeg sejlede forbi en kæmpe bunke (formodentlig) hval-involde. Jeg sejlede forbi dem i sidste uge langt inde i fjorden, og kunne straks genkende dem, da jeg sejlede forbi i dag. Mågerne holdt feste-mik og sad og pirkede i det. Jeg syntes det var ulækkert, men det er jo ganske naturligt, så det er jo kun det uvante syn. De fylder rigtig meget, men det er jo svært at vise på et billede. Det ville helt umuligt kunne være i min jolle fx (hvad de så skulle i min jolle ????)

Det var så ikke lige det der var så ærgerligt.... Ved 17-tiden hentede jeg farfar, der gerne ville med mig en lille tur ud på havet. Han fik stukket riflen i hånden og skød så og ramte en sæl. Pga kommunikations-vanskeligheder opdagede jeg for sent at sælen var skudt, og ramt, og den sank ret hurtigt, inden jeg kunne nå at sejle over til den og hive den ombord. ÆRGERLIGT! Vi så ikke mange flere sæler. Nu ved sælerne derude, at det ikke er min Salonriffel, der fejler noget!! Men øv! at vi ikke fik farfars sæl med hjem! Han er altså ret sej, den gamle!! Det var en god og lidt anderledes oplevelse, at sejle med farfar (og at han skød og ramte noget) I morges var jeg til tandlæge. I går aftes overskred holdbarhedsdatoen for to af mine plumber i tænderne pludselig, og det føltes som om, vind og vejr stod lige ind i mine meget ømme nerver og gav mig nærmest dødbringende stød ind i hele kroppen, og der er altså meget krop hos mig. Nu er begge huller atter forsvarligt lukket til, og smilet er fundet frem igen. Her til aften efter aftensmaden, stod den på at ordne weekendens fangst. Der blev en del fars og masser af store stege,bøffer og småkød. Det er et stort arbejde, men det er en rar fornemmelse, at vi har lagt farsen (fx. i små portionsstørrelser på 3-500 gram, altså nok til et aftensmåltid for 4-6 pers) og at vi ikke (heller ikke i år, skal sulte)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.