fredag den 10. august 2007

I onsdags var der første skoledag for eleverne. Det var som altid både rørende og sødt at se de nye 1. klasser. Heroppe bliver første skoledag (og især tidligere det første idet hele taget; fx. den første fangst) fejret og højtidligholdt. Endvidere starter 1.klasserne i skole det første år med skema og alt hvad der indebærer af skoleliv; så første skoledag, ankommer de fleste af drengene i hvide annorakker, sorte bukser og flotte kamikker, og pigerne i nationaldragt og fine sløjfer i håret. Om eftermiddagen bliver der holdt kaffemik, hvor stort set hele byen er rundt til forskellige kaffemikker, og vi skulle således også afsted til 3 forskellige (burde have været til 4, men kunne ikke nå det) Om torsdagen besluttede jeg at tilbyde min hjælp til mellemtrinnet, som jeg ikke er del af (jeg er i specialklasseafdelingen), så 6.e (Saras klasse) kunne få en imidlertidig lærer (mig), så mine fine intentioner om at passe lidt på mig selv i dette skoleår, må så vige pladsen for min (ulidelige) spejderånd, og der er så smidt 8 skematimer oveni de iforvejen 26, og jeg fik den ærefulde titel, at skulle være klasselærer for dem også. Jeg er også klasselærer for 12.s. (jeg har også timer for mit medlemskab i Samarbejdsudvalget, vistnok 28 pr. år), så der er fyldt op!! Jeg håber, naturligvis at mellemtrinnet finder en anden og varig ordning, men tager naturligvis ansvaret og arbejdet resten af skoleåret, hvis det bliver nødvendigt. Der er en katastrofal lærermangel heroppe stadigvæk, så det er nødvendigt at alle der har overskud og energi, giver en ekstra hånd...synes jeg jo! De tanker jeg havde gjort forinden jeg tilbød min hjælp, trængte til at blive luftet om eftermiddagen (stadig om onsdagen) så jeg tog ud og sejle et par timer, og det gjorde godt for krop og især sjæl. Havluft og jollesejllads kan kurere næsten alt.. er jeg overbevist om. Billedet er taget fra land, men er der hvor jeg bl.a sejlede omkring den dag. Jan er også fyldt op med arbejdstanker, så kuren måtte også afprøves på ham idag; dvs. vi tog ud og sejle, kikke efter sæler og forsøgte at fange en torsk. Vi så et par sæler på lang afstand og fangede ingen torsk, men så kan man jo heldigvis gå ned i brugsen og købe lidt at smide på grillen. Og tanker fylder ikke så meget mere. Dagligdagen er ved at indfinde sig med al dens rutiner, gru og rædsel/trygge ramme, glæder og fornøjelse, men jeg har formået at få strikket mit kraka sjal færdig her til aften. Det så underligt klokkeformet ud inden vask. Nu har jeg vasket det, og jeg skal love for at der var farve i garnet. Dét var der ikke blevet sparet på, men heldigvis var det let at vaske, og nu ligger sjalet spædt nænsomt ud på mit gulvtæppe. Det måler 91 cm i højden og 193 i bredden, og det klokkeformede kunne heldigvis trækkets ud af det. Jeg håber ikke det vender tilbage, når det bliver tørt?!. Der er en smule garn i overskud, som jeg forestiller mig, kan bruges til håndledsvarmere senere iblandet noget andet garn?! Garnet er tvinni mohair (50% mohair,50% virgin wool) fra Isager. Dejligt og lækkert garn. Det gulvtæppe, er ihvertfald ikke fotogent!! Adr! Naturligvis følger der et billede senere, når det kommer over skuldrene! Måske kan nogen huske, at jeg forsøger at minimere min indtagelse af sukker og maksimere grøntsags/frugt/fiber-indtagelsen istedet?? Jo, tak! Det går faktisk bedre, og efter aftale med mig selv kunne jeg få flødeboller i dag. UUUUMMM! aldrig har en bakke flødeboller fra Bolero smagt bedre. Bare rolig: jeg delte den med min familie, så jeg åd ikke bakken alene, selvom tanken var fristende. Hvis jeg nu også indførte lidt motion, afskaffede bandeordene fra mit ordforåd, udvidede min tolerance og rummelighed bare en smule, ville jeg ende med at blive et flot glansbillede af et godt menneske. Måske skulle jeg bare holde mig til sukkerstoppet!! Alene det er jo svært nok at holde, når man er mig...... Hundehvalpen er ikke vores, men een ud af en flok, der er flyttet ind under nogle containere nede ved lystbådehavnens broer. De kikker ud, hver gang man kommer, men er sky. Weekenden står på rengøring og oprydning. Der trænger i dén grad til at der gøres bare noget. Vi skal vist have anskaffet en stor hammer og en mejsel for at nå ned til gulvet, inden det kan vaskes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.