mandag den 30. juli 2007

Hvad er det for et dyr?

Først vil jeg spørge jer alle der ude i cyberspace: Hvad er det for et dyr, det her? Jeg synes, at det er helt vildt klamt, og mindre klamt blev det altså ikke, at jeg fandt et par stykker i sommerhuset. Jeg bilder mig ind, at det er en kakelak, men ser de sådan ud? Alt andet lige, synes jeg at det er et godt billede af adrrrr-dyret, - du kan se støv og små hår meget tydeligt på billedet, men det er altså adrr! Noget helt andet og sødere er denne familie, der krydsede vejen idag:andemor med 8 unger. Jeg håber hun har hjælp til at holde styr på dem?! ;-) Mit strikketøj er ved at være ved vejs ende. Jeg har strikket det meste af dagen idag, og det har været hyggeligt. Dog ærgrer det mig stadig, at der er en meget synlig fejl i det og så har jeg opdaget, at jeg har strikket kanten lidt anderledes end på billedet,- det ser ikke hverken bedre eller værre ud, bare anderledes. Så varer det ikke længe inden jeg skal vaske det og blogge det ud. Det bliver spændende, at se det færdige resultat. Jeg har købt ind til kraka sjalet, men ved ikke om jeg går direkte igang med det eller en djævlehue?? Nu får jeg at se. Forresten fandt jeg en spændende (strikke)side i dag på nettet. Prøv lige at tjekke det! . Og nu du er igang, er der endnu en spændende side her Sara og Laura har haft besøg, så de har larmet og leget nedenunder. Laura fik et play 3 til sin playstation i fødselsdagsgave, og det går ud på at man selv skal bevæge sig og vifte med arme og ben, for at få spillet til at fungere, så de får en masse "gratis" motion ved at spille det. I dag kom også jollen i vandet. FEDT! Jeg glæder mig til at komme ud og sejle og dufte havluft igen, selvom jeg faktisk savner duften af skov, marker og farmors blomster...Fortalte jeg forresten at mine orkidér stadig blomstrer? De blomstrede da vi rejste for 4 uger siden og de blomstrer endnu. Imponerende!

4 kommentarer:

  1. Min første tanke var en melbille - men jeg syntes ikke at billedet ligner. Se under melbille på
    http://www.dpil.dk/dpil2005/sporgom.htm#Statens%20Skadedyrs%20vejledninger

    http://www.dpil.dk/
    - spørg om skadedyr
    - Skadedyrlaboratoriets vejledninger

    Jeg har klikket lidt rundt - måske en rissnudebille? Jeg er ikke sikker, men prøv at se nærmere på billederne der. Det er nok lettere når du har set dem rigtigt.

    Fortsat god sommer - her blæser det i dag som på en rigtig efterårsdag.
    Kristine

    SvarSlet
  2. Hej Kristine
    Tak for linket. Jeg er beroliget over at det ikke er en kakelak (det ligner det ihvertfald ikke), men jeg har ikke kunnet finde ud af hvad det så er.
    Dortheivalo

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe
    Er det ikke en stor nåletræssnudebille? Se f.eks. her: http://www.biopix.dk/Photo.asp?PhotoId=22725&Photo=Hylobius-abietis

    Hilsen Gitte Holm

    SvarSlet
  4. Hej Gitte. Jo, dét er det ihvertfald. Så fandt jeg ud af, hvad det er for et dyr. Tak for hjælpen

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.