mandag den 12. oktober 2009

Så du lyset?

Er det mon fordi kommunen har opgivet at oplyse borgerne på andre måder, at de har sat lygterne på Spejdersøens bred så tæt? Så vi kan se lyset på andre måder?l1 Der er 17 (13 langs bredden og 4 over ved Taseralik) lygter langs bredden og der er 15 af mine skridt imellem lygterne. l2Derudover er der også en hel del lygter omkring Taseralik. l3 Når jeg går på den vej, kan jeg jo passende synge

Stearinlyssol over bakkedammen, yeah
Søer af skygger i det lange, lave lys
De tænder cigaretter oppe på himlen
Lygtemandens danser wugga la wå wå
Lygtemandens sang...
Han ville ha at du sku skinne som en lille sol
Ind ad digterens vindue og varme hans hænder
Han ville ha´ at du sku´ skinne som en lille sang
Der først bliver født engang når du skinner...
Lygtemandens sang...
Tala komunu wuyelele
Han ville ha´at du sku´skinne
Det er ikke hvordan du skinner
Det er mere hvad du skinner af

af Gnags, mens jeg tænker på lysregningen, CO2 udslippet og alle de hundeslæder, der til vinter bliver filtret ind i lygtepæle. (Deriblandt Jan)

Jeg kunne også lade være med at tænke!

7 kommentarer:

  1. Igen smukke billeder og god sang, som minder mig om min far, som absolut synes, at sangen var for ensformig jf. omkvædet :-) Gad vide, hvor længe lysene er tændt om dagen? Hvornår bliver det mørkt? Se, nu har du også fået mig til at tænke :-) God dag!

    SvarSlet
  2. Jeg er lige ved at få dårlig samvittighed over det sorte sjal, jeg ved jo godt at det ikke er let at se det man strikker med sort garn. Jeg savner jer.
    farmor.

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe

    Sikke nogle skønne billeder du har taget, men det er jo ikke noget nyt ;-)

    Hvordan er lyset hos jer lige nu, er det ved at blive mørkt det meste af dagen ?

    Hav en forsat god dag !

    SvarSlet
  4. 15 skritt mellom hver lyktestolpe virker ganske så tett.Men hva vet jeg:
    kanhende det titt og ofte er tett tåke?

    SvarSlet
  5. Jamen Parnas, din far har da til dels, for ikke at sige helt ret, for det er da en noget ensformig tekst, men det gør den nu ikke ringere efter min smag, når jeg fx skal male, gøre rent eller bare nynne lettere sarkastiske sange til lygtepælene ;-)
    Helle, Det er da ikke sommerlyst mere, men det er lidt at skyde spurve med kanoner, hvis du forstår..?
    TorAa: Det kan være at kommunen eller hvem der nu har sørget for de mange lygter ved mere om fremtidens tåge og mørke end mig??

    SvarSlet
  6. Ja, alt det tankepjat kan du da ogsaa bare lade ligge. Hvad skal det til for og hvor skulle Gnags ellers faa inspiration fra?

    SvarSlet
  7. Jamen du har da sikkert ret, Tina.. jeg lader andre om at tænke min tanke færdig ;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.