søndag den 30. marts 2008

Dejlig weekend

At nogen ting/ oplevelser er værd at vente på, ved vi alle! Jeg nød i den grad at være væk fra de vante omgivelser og sidde ude, hvor alt er stille og stort. Jan havde Johannes med på slæden og Jesper forbarmede sig over mig, og tog mig med på sin snescooter, så vi ikke skulle klumpe og mase os sammen ;tre mand på en slæde og med kun 8 hunde. Vi fik sendt Jan og Johannes afsted lige over middag, og vores "patient" blev efterladt hjemme på hundepladsen. Hans stolthed, forfængelighed og mandighed blev i den grad såret over at blive efterladt, at selv om jeg gav ham foder, ænsede han det ikke og overlod det hele til sine ærkefjender: ravnene. Da Jesper sidst på eftermiddagen kom forbi og hentede mig, havde jeg fået bagt rugbrød som lykkedes, og kunne tage det med i rygsækken. Vi var knapt nok kommet ind til hytten, da Johannes kom ned med to ny-fangede harer, og han gentog successen igen i dag med en enkelt hare. Dét er typisk, at når man ikke må skyde og fange rensdyr, står de klods op og ned af een, og man kan kun nøjes med at skyde dem med kameraet. Bliv stående indtil efteråret, min ven, så skal du bare se løjer! Der var et lille minus ved dagen i dag (udover, at jeg skulle tilbage til civilisationen) havde jeg også den mest forbaskede hovedpine, som gjorde, at jeg bare skulle blinke med øjnene, så var/er jeg ved at brække mig af smerte-øv..Kan jeg mon bede om en erstatnings-weekend-dag for dagen i dag?? TAK for dagen i går (især til Jesper) og Jan og Johannes. Jeg fik ikke taget så mange billeder, men dem jeg fik taget, kan I se lige her.

2 kommentarer:

  1. Hej. Det lyder som om du har haft godt af lidt luftforandring. Godt at brødet lykkes denne omgang.
    Jeg har engang smagt rensdyr, hold da op hvor var det stærkt, men en god oplevelse.
    Lea P.

    SvarSlet
  2. Sjovt, at du synes, at rensdyrkød er stærkt, for jeg synes jo at det er så mildt, så mildt i smagen, men måske har mine smagsløg bare vænnet sig til det?? Jeg er ladet op med ny energi efter den weekend, så nu kan jeg lidt igen.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.