fredag den 16. januar 2009

Weekend-start

I virkeligheden skulle jeg gøre rent og rydde op i dag. Det var ihvertfald, hvad jeg frejdigt og friskt lovede i morges, lige inden jeg forlod hjemmet, men som formiddagen skred frem bød dagen på helt andre muligheder, og virkeligheden kom til at se anderledes ud. Lena og jeg forlod skolen lige efter middag, og vi blev hurtigt enige om, at lokke vores far i fordærv i form af sandwich og kakao på Kafé Ukiivik. Venskaber skal plejes og vedligeholdes, og det skal familieskabet også. Dét gjorde vi så i dag, plejede familie-skabet. Jeg elsker at have min familie omkring mig lige netop til sådanne små hverdagsoplevelser. Det var hyggeligt at sidde med Lena og min far, og nyde en del af eftermiddagen, og da Laura var færdig med både skole og arbejde, kunne hun stige ombord i bilen, som fragtede os lidt rundt i byen, som tog sig smukt ud. Kassebilen, fragtede ikke Laura særligt langt, men var sjov at sidde lidt i. Jan benyttede også at have tidligt fri til at motionere hundene foran slæden, så alt i alt har det været en supergod start på weekenden, som jeg glæder mig til. Det har været pragtfuldt vejr i dag. Frosten nev i kinderne og piskede tårer frem i øjenkrogen. Sneen gnitrer under støvlerne, og solen hænger stor, rund og altid i smukke farver i sydvest. Himlen farves af de sidste stråler og hvergang tænker jeg, at det ikke kan blive smukkere. Jeg er rig... at bo et sted med så smukke omgivelser. (ældreboligerne; ældre, der kan selv. De bor lige nede bag ved os, så der er ikke så langt at flytte, når vores tid kommer)
(Min jolle står lige neden for vores trappe foran vores hus. Den er det første jeg ser om morgenen, og det sidste inden jeg går i seng. Jeg er en heldig kvinde!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.