lørdag den 3. januar 2009

Affolkning

Formiddagen bød på den flotteste himmel, og jeg kan bare ikke blive træt af at betragte den. Den holdt sig smuk og farvestrålende hele dagen, (Disse taget ud af vores soveværelsesvindue mod syd i formiddags)lige indtil det igen blev bulderravende mørkt. Men vi kan mærke at dagene hurtigt bliver længere og lysere. Solens stråler nåede i dag over tagene og gav røde fjeldtoppe på den anden side. Utroligt smukt! (Henriette: der er mang smukke ting omkring dig også, og måske især på Fyn? Det handler bare om at se dem og øve sig, tror jeg?! Jeg øver mig hele tiden, og digitalbilleder koster jo ingenting, og du kan slette alle de dårlige og prøve igen og igen og igen og...) Dagen er gået med ingenting, og så alligevel passer det jo ikke helt, for dagen gik med alting, for Jan og Johannes havde lavet en aftale om, at ville køre en kort slædetur med nogle af hundene, og det var jo en god anledning til at komme med ned til hundene og klø dem lidt bag ørerne. Så snart Jan hiver slæden frem, ved de lige nøjagtig, hvad der skal til at ske, og så kan jeg godt glemme alt om hyggeklap og hundesludder. De galper og er ivrige og det kan kun gå for langsomt med at få slæden rigget til. Jeg nåede lige op til mine forældre til et par hurtige kopper te, og så var de såmænd hjemme igen, for føret var hårdt og glat, så det gik meget stærkt og vi kunne lige tids nok nå ud i lufthavnen for at sende Ane Katrine tilbage til Nuuk. Vi affolkes lige så stille og roligt... Jan og Johannes havde lavet endnu et par aftaler om en kop kaffe efter slædeturen og film i aften, så vi når kun akkurat hjem til aftensmaden før vi igen er over broen og ude hos dem. Jeg vil vove den påstand..iøvrigt, at Lena og Johannes juletræhar den flotteste baggrund i byen, måske endda i hele Grønland.

9 kommentarer:

  1. Du har ret- det er et fantastisk billede af et juletræ med den baggrund. Også dejlige billeder af jeres hunde. Jeg kan lige se, hvad den søde nuttede hund tænker, da den ser slæde- den tænker "YES så fattede de endelig at det er vinter. Her går man og venter en hel sommer for at få lov til at trække slæde og så vil de klø ører- de kan glemme det kan de- grrrrr.... vovv." DEt ser sådan ud i min ringe danskertankegang, men jeg er sikker på den nyder det.

    SvarSlet
  2. Altsaa, jeg kan bare falde helt i svime over dine Groenlandsbilleder. En dag, naar jeg bliver rig, kommer jeg til Groenland. Det har jeg altid droemt om. :)

    SvarSlet
  3. Tina:Faktisk er det slet ikke så forfærdeligt dyrt som det har været at rejse herop..Det er stadig dyrt, men hvis du kikker dig for kan du være heldig at få nogle billetter, der er til at betale..og hvis du kommer så langt...ringer du lige!

    SvarSlet
  4. Karin:Jeg drømmer om at tage det ultimative billede af hundene, når Jan giver startsignalet og de springer frem i selen. Man kan bare se på dem at de glæder sig og at de nyder det. Jeg øver mig og øver mig og lige pludselig en dag sidder billedet lige i kassen! Min søster Lena har bare den fedeste udsigt man kan tænke sig..og det endda til begge sider.

    SvarSlet
  5. Sjovt som dine formiddags billeder ligner min solnedgang på Falster.Jeg har endnu ikke fået læst alld dine gamle indlæg, det ender med jeg sidder og ser på billederne:) pigerne er taget afsted...går de på skole længere væk hele ugen?
    En tur til Grønland....helt sikkert det skal jeg også opleve en dag.

    SvarSlet
  6. Hej Dorthe.

    De er fantastiske de billeder,- der er intet som når himlen skifter farver. Prøvede selv forleden dag, himlen var let lyserød og blev mørkegrå pga. lettere snevejr.
    Billedet af hunden minder mig om filmen Eight Below, men det er dog siberian husky hunde der bruges... Sød og sørgelig film men mest pga hundenes skæbne, der alligevel ender godt for nogle.....

    SvarSlet
  7. ♥.♥.♥
    Hei Dorthe!
    önsker deg ogsa en lykkebringende og bare bra 2009!!!
    Har hermed sent en award til deg, bare se i bloggen min.
    www.bea-nype.blogspot.com.
    Du har en herlig blog som fortjener det!!! Herlige bilder igjen!!!!
    Hjertelig hilsen og knus fra
    Beatrice
    ♥.♥.♥

    SvarSlet
  8. Hanne: den ene af pigerne er ikke min, men er "bare" veninde til Laura. Hun bor normalt i en anden by. Pia: Mne piger har filmen:"eight below" og vi har set filmen..og hundene er da i familie idet de beggge to tilhører en spidshunderace, så det er ikke underligt at de minder om hinanden. Vores er bare meget kønnere ;-) Bea, jeg kigger på det

    SvarSlet
  9. Hej Dorthe.

    Jeps.. ved godt hundene begge tilhører denne race, det er diskuteret op og ned og frem og tilbage, da en kollega til mig er vilde med husky´s og filmen sad i dvd´den nat. Og ja jeg vil gi´dig ret, grønlandske slædehunde har noget andet og kønnere over sig.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.