mandag den 5. januar 2009

Hue med ananasmønster med rullekant

Jeg efterlyste en hue-opskrift hos webstrikkerne, og der gik ikke andet end et øjeblik inden der kom en masse bud på en strikket hue til en mand. Jeg havde i første omgang troet, at jeg ville strikke en centrifugalhue, men Jan mente at mønsteret var for feminint.. han ville ihvertfald ikke selv gå med sådan en hue, og så måtte jeg jo finde på noget andet. Hos webstrikkerne kunne Lotte hjælpe med en opskrift fra Dorothea Fischer, (Lotte har oversat den fra tysk til dansk) og den så god ud..og blev det. Det har taget et par timer at strikke den og garnet er det håndrensede, håndspundede moskus-uld, som bare er helt fantastisk blødt og let. Det er jo ren underuld fra moskusoksen og det føles som dun..ja..underuld! Tak for opskriften Lotte, og jeg håber at modtageren af huen bliver glad for den. (Jan har bestilt en magen til) (Huen er endnu ikke skyllet op på billedet..og DUMME blogger..den bliver ved med at vende mit billede på højkant..hvorfor? ØV!)

5 kommentarer:

  1. Prøv at se hvad "brooklyntweed" har af hatte. Han strikker og designer fænomenalt flot. Til kvinder og meget til mænd. Der link på min blog.

    God bedring.

    SvarSlet
  2. Var inde og kikke på "brooklyntweed"..jeg giver dig ret: Det er fantastisk flot..

    SvarSlet
  3. Meget "dårligt" kan dit nye kamera indtil videre tilskrives, men næppe forkert drejning af foto ;-)

    Også god-hurtig-bedring fra mig...

    SvarSlet
  4. Det gør min blogger også... altså vender billederne på højkant. Det er så irriterende...
    Dejlig hue - jeg bli'r helt vild med at have en magen til. Kunne godt bruge den i denne tid - vi har fået kulde og små-sne i Danmark. Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  5. Kate: det er så træls, når man/jeg ikke kan få tingene til at lystre og især, når jeg ikke ved hvorfor. Huen er rigtig god og sidder godt på hovedet.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.