tirsdag den 20. januar 2009

Det har ikke været mere end - 20 grader i dag, men det har føltes som at stå inde i en container-fryser med kraftig ventilation. Det har revet, nevet og bidt i huden og øjnene løb øjeblikkeligt i vand, da jeg kom udenfor i morges. Jeg følte mig som en enkelt-frosset reje fra Royal Greenland, I ved, dem som bliver overhældt med koldt vand for derefter i samme øjeblik at blive lynfrosset; Yes, sådan følte jeg mig i morges, da jeg næsten direkte fra den varme dyne steg ind og ud af bilen.. men der var smukt og alt omkring mig lignede en kavalkade af turistpostkort. Luften sitrede af ren, kold luft og jeg kørte mig en tur ud til lufthavnen, da jeg fik fri i eftermiddags, og kunne se at havet fryser til hurtigt. En lille, nysgerrig ræv rendte sin vej, da den opdagede, at den var opdaget. Den var væk, inden jeg nåede at finde kameraet frem, og da kameraet endelig lå klar i mine hænder var ræven en lille, næsten usynlig prik i den hvide sne. Uden disse tanke, ville der være lige så koldt hjemme som udenfor.. (Sømærkerne: i med og mod-lys..apropos, dagen i dag, som har lignet alle andre dage..det er måske heller ikke så skidt?! )

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle utrolig smukke billeder. Du får mig altid til at længes efter at se de samme landskaber, som du foreviger... tak for at give mit sjæl en længsel ;)

    SvarSlet
  2. Det glæder mig Karen, at jeg kan glæde dig med mine billeder. Værs'go og velbekomme.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.