lørdag den 10. maj 2008

Livets folder

For bare få år siden ville jeg have rystet på hovedet og sagt: Få dig dog et liv! Jeg drikker litervis af te hver dag, og indtil for ganske få år siden, ville jeg ikke offentligt have indrømmet, at jeg ofte drikker te brygget af en tepose. I dag skammer jeg mig ikke over det, for jeg læste for ganske nylig, at te brygget fra en tepose endda nogen gange er bedre og sundere end det te man kan få i løs vægt i fx supermarkeder..noget med at det "smulder" der ryger med ned i koppen indeholder en masse sunde ting osv. Nå, men det er nu ikke der jeg vil hen. Gennem de sidste 1½ år har jeg troligt samlet alle de teposer, som jeg kom i nærheden af, og sendt afsted til folk, der foldede poserne, indtil jeg selv lige ville prøve. Det er et overkommeligt lille stykke beskæftigelse, som ikke kræver noget af dig, udover en saks og lidt lim. Det svarer vel nogenlunde til at nogle mennesker, sætter sig til at kikke ud i luften, løse en kryds og tværs, læse et sladderblad eller andet afslappende beskæftigelse?! Det er næsten gratis, og hvis du alligevel bare smider posen ud.På biblioteket kan man låne hele to bøger om emnet, og lære hvordan de små poser skal klippes og foldes, så jeg er altså ikke den eneste, der hygger mig med at folde de små stykker kulørte papirstykker. Jeg har en mani med, at tingene, der skal hænges op i min gren, skal være ens (temaer). Pynten på min gren skifter med årstiden; til jul og nytår er det jo nemt nok, men her i forårstiden har det skiftet lidt, og da jeg i blogland kan se, at det spirer og blomstrer andre steder i verden, trængte jeg i grunden også til at se nogle glade farver og smukke mønstre..Jeg foldede 6 "blomster" mere til min gren her til aften, mens Jan og Jesper sludrede og pigerne lagde kabale på den bærbare (den store dille i disse dage) Hyggeligt var det. I det hele taget er dagen forløbet stille, roligt og hyggeligt; overdådigt morgenbord hos Jesper, eftermiddagskaffe hos min far og mor, som vi drak udenfor i solen, mens vi studerede nogle lidt anderledes udseende snespurve, og herhjemme fik Jan hevet havemøblerne ud af krybekælderen og op på altanen. Der er strikket et par pinde mere på min håndledsvarmer (den opmærksomme, vil sikkert bemærke, at mønsteret er ændret? Jeg hev det hele op og startede forfra, for jeg kunne ikke med trekanterne!) og nu er dagen væk uden at vi har foretaget os noget af nytte..herligt at vi også kan fylde vores liv med ingenting nogen dage og kalde det et godt liv!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.