fredag den 22. februar 2013

Prøve-pung

Jeg har forsøgt at strikke denne poncho.. igen. Mønsteret er så simpelt og det er retmasker det hele, men ikke desto mindre laver jeg så mange fejl at der til sidst ikke er nogen som helst mening i galskaben.

Jeg har kapituleret, men kun for en stund og fundet gaven fra min lillesøster frem istedet, har slået masker op og sidder og skuler ondt til ponchoen, mens jeg kæler for de simple omgange af udelukkende ret, som jeg indtil videre skal strikke 48 cm af.

 

I går eftermiddags syede min lillesøster Lena og jeg et par timer sammen.

Det var møghyggeligt og jeg syede en lille pung.

 

lukketpung

åbenpung

Lena har kastet sig ud i et noget større projekt.

Min pung er en prøve, for jeg vil prøve at sy pungen i noget sælskind, som jeg har.

 

Posen, som du måske lige kan ane, der ligger i pungen, indeholder hele mit penalhus indhold.

En fyldepen havde opgivet ævred og ladet alt sit blæk løbe ud over det hele og indholdet af penalhuset blev derfor pakket ned i posen, hvor min madpakke, som forøvrigt var blevet blækfarvet, havde ligget i.

 

Måske jeg skulle kaste mig ud i sælskinds-modellen i morgen??

 

Jeg kunne forørigt godt tænke mig at finde et mønster på disse punge og lave en stor een i skind også, men jeg kan ikke finde et mønster.

Ved du, hvor der kan findes et mønster?

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Hvor har du fundet mønsteret på den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fundet mønsteret her: http://syslerfrahverdagen.blogspot.dk/2013/02/verdens-nemmeste-kosmetikpung-diy.html og den bliver delt gratis og gavmildt ud

      Slet
  2. Sjov pung, den trekantede har jeg set mønster til på etsy, nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske hvad den hedder, men det må kunne søges, og så vil jeg glæde mig til at se den pung /penalhus du vil lave i sælskind

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt og købte mønsteret på etsy (men det er et lidt dårligt mønster)og lige om lidt/snart syr jeg en trekant

      Slet
  3. hvor er den fin :)
    - træls med "drillerier" på strikketøjet
    - håber du finder en god løsning ....
    Glæder mig til at se fødselsdagsgaven fra din søster
    knus og go weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig træls med det strikketøj

      Slet
  4. den trekantede ligner bare en firkant, der er syet sammen "modsat", hvis du forstår

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.