torsdag den 14. februar 2013

Lektier

Som du ved, går jeg på aftenskole til foto.

Vi har haft lektier for hver gang, men ikke hver gang har jeg fået lavet mine lektier.

Den ene af gangene skulle vi tage et selvportræt og det fik jeg ikke gjort.

Det føles ikke rart at komme uden at have lavet sine ting og for at lette lidt på samvittigheden, slog jeg to fluer med et smæk denne gang, hvor lektien var at tage makro-billeder.

Opgaven løste jeg således:

selvportræt

Kan du se mig derinde???

 

Og så tog jeg et af mine evindelige makro-blomster billeder, men denne gang på en lidt anderledes måde. Jeg valgte f36 (jeg kunne få den helt op f40, men valgte billedet med 36-eren).

Jeg var lidt idé-forladt og valgte derfor kaktus-knoppen, som stadig er lillebittebitte.

kaktusknop

Den blev stillet op i vindueskarmen, hvor der var fuld knald på den direkte sol, så jeg overeksponerede en smule, brugte stativ og tiden blev sat til ½ sek.

Dråberne er vand fra en blomsterforstøver.

1 kommentar:

  1. Skønne makrobilleder :-) Jeg beskæftiger mig for tiden også med hvilket makro objektiv jeg gerne vil inviistere i. Men syntes at det er svært og noget af en jungle.....
    God weekend

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.