søndag den 24. februar 2013

Koldt igen i dag

Igen i dag drog Jan og jeg afsted for at se på byen og sørøgen..

Jan tog dog først en tur ud på hundeslæde og jeg gyste af kulde alene ved tanken og han kom da også hjem med to små forfrysninger på sine kinder.

Brrrrr….

Jeg er lidt forelsket i havnelivet for tiden. Det er vist den dekorative sørøg, som trækker..

Der er masser af liv i.. bogstaveligt talt i, havnen, for isen er frosset til og fisker-og fangerne går rundt ovenpå isen og kan ordne deres grej og deres både.

9

 

De, altså fisker-og fangerne må have anti-frostvædske løbende rundt i deres blodbaner, for de ser ikke ud til at fryse synderligt, når de kommer sejlende frem af sørøgen, udover at deres skæg og hår er iset til, ligesom deres joller også er godt overiset.

1

2

8

 

3

4

5

 

Ved kajen lå der en lille trawler.

Det gør der tit, men denne var lidt speciel, syntes jeg jo

trawler

og syntes jeg at stenene foran kajen så bløde og flot organiske ud.

6

og lige inden solen forsvandt og hvor der blev en tand koldere, blev røgen, som steg op af havet, højere

7

 

 

 

Om jeg forstår, hvordan de bittebittesmå hvidsiskner kan holde varmen?

h1

h2

1 kommentar:

  1. Hvor jeg dog nyder dine skønne billeder Dorthe!! Virkelig fantastiske. Og den sørøg giver en hel speciel stemning.
    Tak fordi jeg må kigge med :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.