søndag den 31. oktober 2010

På skrump

Kan du huske denne sommer-bluse? Dejlig bluse. Jeg havde den på sidste måned, hvor ingen af os var særligt glade og der endte rigtig meget sort mascara af pigernes på den.

Hmmm.. mine søde piger ville hjælpe mig med vasketøjet og smed den ind i vaskemaskinen ved 60 grader.

Nu kan en knap 2-årig måske passe den.En lille 2-årig, måske?

De var mere kede af det end mig, de stakler. De mente det jo godt og så endte det skidt.

Men garn-forretningen har holdt fødselsdags-tilbud fredag/lørdag og i dag og jeg købte 20 nøgler dyb lilla og 16 nøgler solskinsgul i det samme garn, så der skulle være basis for en ny, hvis jeg synes jeg kommer til at mangle den til foråret.

Et nøgle kostede en sølle 10-er og det var FOR fristende.

Garnet er i 52%silke og 48% lammeuld.

Nogen synes at garnet er hårdt at strikke med, men jeg har nu været tilfreds med både at strikke i garnet og gå med blusen.

 

Jeg har købt en opskrift på et par filtede hjemmesko.

De er bare så søde, fede og sjove.

Er der nogen af jer derude, der har oversat opskriften??

Hvis.. så er jeg interesseret. Meget endda.

Og så kommer jeg til at mangle sådanne nogle fede knapper som dem på billedet.. så hvis du ligger inde med to stk. er jeg den glade køber. (du kan sende mig mail. Min mail adresse står i venstre side højere oppe (dortheivalo snabel a greennet. gl))

Jeg har købt tre nøgler Drops karisma i 100 % pure new wool. Tror du det er godt nok til projektet?

Jeg vil købe sådan noget gummi-noget, som man kan pensle/lime på sålen for at gøre dem mere slidstærke og mindre glatte, for det jeg har, har jeg vist givet væk. Det er ihvertfald ikke at finde længere.

5 kommentarer:

  1. Nej hvor synd - for pigerne altså ;-) Min søster smed engang alle sine uldtrøjer i vaskemaskinen og glemte så lige at checke, at hun havde sat den til at vaske på uldvask. Det havde hun ikke!!!

    SvarSlet
  2. Alle sine uldtrøjer... av min arm.

    SvarSlet
  3. Jep - hun kom sig heller ikke lige med det sammen. Hun valgte dog at se det som en chance for at strikke favorittrøjerne igen. Vi lærte alle at kontrollere flere gange, inden vi starter vaskemaskinen ;-)

    SvarSlet
  4. Mette: Du må ikke fortælle det til nogen, men da jeg var teenager, puttede jeg et par gange min fars sweatre i vaskemaskinen og vaskede dem et par gange til de passede mig.
    Jeg har faktisk een af de filtede af min fars stadigvæk.
    De er uopslidelige og meget, meget varme.

    Han forsømmer ikke en lejlighed for at minde mig om det,- at jeg filtede hans flotte sweatre. :-)

    SvarSlet
  5. Ha, ha - der var du godt nok smart ;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.