onsdag den 6. oktober 2010

Den første sne

Efteråret åd den sidste rest af sommeren i dag.

sommerblomstisne

Efteråret nåede knap på banen inden vinter lagde skulderen til og skubbede hr. efterår til side.

“Her kommer jeg”, hørte jeg hr. Vinter råbe mellem de hårde vindstød.

sømandshjemmet

Sneen er faldet tungt og tæt og noget, – ikke meget, har lagt sig til rette.

Fjeldene er hvide.. næsten.

kutterpådumpen

losseplads

Jeg må hellere få min lysenergi-lampe fundet frem en af dagene, men imellem tiden har jeg tændt sådan ca 40 stearinlys.

De varmer både krop og sjæl og det er lige nøjagtig, hvad jeg trænger til i dag!

Matheden og ømheden i alle lemmer sender mig stadig i seng tidligt på aftenen, men det hjælper, så skidt pyt, at mit strikketøj ikke strikker sig selv.

sne

2 kommentarer:

  1. WOW - hvor kan jeg bare ikke vente til vi faar et par fnug. Det er dog NOGET tidligt, her er efteraaret foerst lige sat ind!

    SvarSlet
  2. Øv, Tina.. jeg gad godt vente en måned eller mere på vinteren. Mere efterår, lidt mindre vinter, mere forår og masser af sommer :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.