torsdag den 21. oktober 2010

I dybden

En sjælden gang.. meget sjælden gang, syn’s jeg at det kunne være sjovt med et micro objektiv.

Nu er det så ikke så tit, at jeg har brug for at micro-fotografere og mit lille coolpix fejler jo ikke noget.. men når man har tid og kan fordybe sig lidt i tingene, er det da sjovt, at kunne gå i detaljer..

Min fars raps, der stadig lyser med de små gule blomster

fuglefrø

Og de andre, som står ved siden af de små gule humørbomber:

endnuetfrø

Og hans kaktus, der står indendøre:

kaktus

hvor der forøvrigt udover min mors sædvanlige og altid forekommende Quality Street

qualitystreet

også var hjembragt en flødeskumskage af deres gæst:

flødeskumskage

Og udenfor deres hus igen var der efterårsfarver at finde endnu:

nedpåjorden

Som jeg dog holder af lige netop den røde farve!

Den arktiske pil så lidt dunet ud:

pil

Hvilket jo er normalt for årstiden.. eller måske unormalt, da den plejer at være dækket af sne på denne årstid…

Udenfor vores eget hus står mine lupiner og ved ikke rigtig, hvad de skal stille op,- skal de springe ud i det eller skal de vente?

lupin

Og forøvrigt læste jeg et sted, at lilla og gul bestemt ikke var farver, der var værd, at sætte sammen.

Fortæl det ikke til min lupin, for jeg synes da, at det ser godt ud med netop de to farver i denne sammenhæng:

lupinfarver

Spyfluerne er ikke så hurtige på vingerne, som når det er rigtigt varmt.

Det er knap koldt heroppe.. lige omkring frysepunktet

flue

spyflue

Nogen har fobi med edderkopper og slanger.

Jeg har det lidt med spyfluer.. badrrrrr!

3 kommentarer:

  1. Nu skal jeg ikke gøre mig klog - du skriver micro
    objektiv - du mener vel makro?

    Jeg forstår det sådan, at disse billeder er taget med Nikon Coolpix'en, er det korrekt?

    Hvis dette er korrekt, så formoder jeg at den er indstillet til makro-fotografering - hvor man kan kommet rimeligt tæt på den/de ting der fotograferes, og det gøres vel så ved at aktivere den 'grønne blomst"-ikon?

    Eller måske har du taget billederne med dit noget større Nikon kamera med påsat makro objektiv?

    Det er lidt svært at se når der ingen EXIF data er at finde for de enkelte billeder.
    Du filtrerer åbenbart EXIF dataene fra inden du lægger billederne på din blog?

    Forøvrigt dejlige nærbilleder...

    SvarSlet
  2. Fugletosse:
    Når jeg googler microobjektiv til nikon kommer de fint frem (altså oplysningerne) men om det korrekt hedder macro, skal jeg da heller ikke kloge i.
    Disse billeder er taget med mit coolpix og som du har gættet, var den grønne blomst aktiveret.
    EXIF-data-erne forsvinder af sig selv.. hvordan og hvorfor det ved jeg ikke :-) (Det kan lyde som om, jeg ingenting ved overhovedet) :-)

    SvarSlet
  3. Fugletosse: Nu har jeg spurgt 2 af mine foto-interesserde/kyndige venner.. De giver dig ret i, at det hedder macro-objektiv og at der er forskel på micro og macro

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.