onsdag den 13. oktober 2010

Linnea cardigan

Når jeg sidder og ser fjernsyn og strikker, forbinder jeg senere og når strikketøjet er færdigt det færdige strik med de udsendelser jeg har set undervejs i strikningen.

Sår’n lidt a la strikket oplevelsen ind i strikketøjet.

Når jeg sidder til møde/kursus (og hvis det ikke er upassende, at jeg strikker) kan jeg bedre koncentrere mig og høre efter, hvis hænderne samtidig er beskæftiget med strik eller krussedulle-tegning.

Skal der tænkes tanker, gøres dette også bedst, hvis jeg kan sidde med et par strikkepinde og en rulle garn.

Da farmor blev kørt på sygehus for snart tre uger siden, slog jeg masker op til Linnea og jeg strikkede, strikkede og strikkede en masse tanker og følelser ind i cardiganen.

Nu er cardiganen færdig.

linea3

For et par år siden fik jeg 7 knapper af farmor.

Hun havde købt dem på et håndarbejdsmarked -vistnok og de er lavet af hjorte-tak/gevir.

Min far har lavet den nederste i rensdyr-gevir til mig, så jeg kunne få et til det ottende hul.

De er naturligvis syet på cardiganen, uanset om de passer i farve og form eller ej

Billederne gør slet ikke garnet eller den feminine cardigan, ret.

linea

Garnet er ualmindeligt lækkert og købt lige her.

Godt og endda billigt.

Opskriften er så god og udførlig og det er slet ikke utænkeligt, at jeg strikker cardiganen igen (måske i børnestørrelse).

Du kan skaffe opskriften her.

I morgen vil jeg fotografere, når dagslyset er bedst, så du bedre kan fornemme det lækre garn i uld/silke..

De her billeder med blitz og kæmpe-monster skygger gør intet godt for den lækre cardigan.

linea2

…. jeg gik i dag på skolen og glædede mig til at komme hjem, så jeg kunne ringe til farmor og fortælle, at jeg var færdig med cardiganen og at jeg havde brugt de knapper, jeg fik af hende engang..

Der går vist lidt tid inden jeg vænner mig til, at jeg ikke sådan lige kan ringe til hende.

9 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk. Og da ikke mindre smuk med de knapper og de tanker. Ting tager tid.

    SvarSlet
  2. Den er vel nok blevet flot!
    Lækkert garn at se på.

    SvarSlet
  3. Nu plejer jeg at følge godt med men har du ikke tabt dig? Det ser sådan ud.
    Flot trøje.

    SvarSlet
  4. Den er rigtig, rigtig smuk, og knapperne passer bare så flot!
    Får rigtig meget lyst til at strikke en selv!
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Wauw, den er altså blevet usædvanlig flot og jeg tror da lige, at jeg skal lave en forespørgsel på noget hindbær... måske ligger der en rest et sted. Den klæder dig rigtig godt :-)

    SvarSlet
  6. Den er da bare blevet SÅ fin! Desuden passer den jo lige i øjet.
    Jeg er glad for, at du strikkede den færdig og ikke gav op, og håber, den kan lune både kroppen og øjnene til vinter. (Får helt lyst til at strikke én selv. I den flotte farve!)

    SvarSlet
  7. Tak Mette. Ting tager tid, men det skal have den tid, den skal have

    Ann: Garnet er bare SÅ lækkert!

    Lea, hvor er du sød! Desværre tror jeg bare, at det er vinklen, der får dig til at tro, at jeg har tabt mig.. jeg har desværre ikke tabt mig

    Karen: Opskriften er bare så udførlig og god at følge, så du har noget at glæde dig til og over, hvis du går i gang :-)

    Tak Heidi

    Tak Liselotte. Tak!
    Garnet er så lækkert og endnu mere efter vask.

    Tak Jette. Jeg er glad for den

    Tak for din opmuntring undervejs Christunte. Det hjalp. Den er nemlig god for øjnene :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.