fredag den 18. januar 2013

I knibe

I mandags, da jeg kom kørende, så jeg et mærkeligt syn.

Jeg så en ravn komme flyvende med en bærepose og det er såmænd ikke så mærkeligt, for de ravne kan vitterligt få fat i alt og gør det så også, altså får fat i alt.

Som jeg har skrevet næsten alt for mange gange, er jeg stor fan af ravnen.

Det er en dybt fascinerende fugl.

En smuk fugl, en klog fugl og en fugl som bliver ligeså gammel som de fleste mennesker.

Den danner par for livet og er lynende intelligent.. nåeh ja, men så meget klog da.

Den er næsten ligeså interessant som Olsen.. siger Olsen.

 

 

Det mærkelig var, at den ikke holdt posen i næbbet og heller ikke i kløerne og så var det, at jeg vendte bilen for at følge efter den.

Heldigvis satte den sig på en altan, hvor den ihærdigt, men forgæves forsøgte at komme af med posen. Jeg nåede at hive mit zoom-objetiv frem og så blev der ellers zoomet ind på den, hvor jeg så kunne se, at der var noget i posen og at den havde fået den om halsen.

Det lykkedes den ikke at komme af med posen og dagen efter så jeg den igen.

Denne gang var posen tom.

I går så jeg ravnen komme flyvende, stadig med posen om halsen og i dag har en anden set ravnen.

Jeg håber at den kommer af med posen og at den så har lært at holde sig fra folks altaner, hvor den garanteret har snuppet posen fra og derfra er kommet galt afsted.

r1

r2

r3

r4

4 kommentarer:

  1. Arme kræ, bare den ikke kommer til at betale den ultimative pris for sin frækhed ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Den flyver stadig rundt.. med posen om halsen. Stakkels fjols, som ikke kan lade andres ting være i fred

      Slet
  2. Så klog kan den da heller ikke være... ;-)
    Stakkels fugl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Joeh, den er normalt meget klog, men denne har bare haft en dårlig dag

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.