tirsdag den 8. januar 2013

Trang til fornyelse

Jeg er en spade til it, html-koder og alt, hvad der lugter i den retning.

Nogen gange er jeg også for doven til at sætte mig ordentligt ind i tingene og måske kunne jeg lære det, hvis jeg satte mig ned og forsøgte at forstå.

Hvad jeg meget gerne gad at forstå er bl.a, hvordan jeg laver headeren (billedet øverst på bloggen) så den passer både i højde og bredde.

Jeg kan se at bloggen ser meget anderledes ud på en iPad fx., men ser fin ud på min mobil.

Jeg kan også se, at der mangler en bid af mine billeder, når jeg ser bloggen på en iPad i internet-version, så måske var det hele bredden på bloggen, som skulle ændres, men hvad ved jeg?

Hvis jeg havde lidt mere teknologisk overskud ville jeg utroligt gerne forny og ændre udseendet en lille bitte smule. Ikke meget, men bare lige så det passede lidt bedre til årstiden.

 

Kender du en side, hvor alle min spørgsmål kan besvares på en forståelig måde, så selv jeg kunne finde ud af det?

2 kommentarer:

  1. Wong Wai:
    Prøv at spørge Liselotte ( slagt......) hun er ualmindelig dygtig ;-)
    God dag/aften til dig og dine :-)

    SvarSlet
  2. Det, du efterspørger, hedder 'Responsive Design' og er noget der kræver lange studier, med mindre man er så heldig at vælge en layout-skabelon, der er 'responsiv'. Dem, der ved en masse om det, snakker om at man skal starte med at lave sit design til mobiltelefoner (Mobile first). Der findes en lang række YouTube videoer, man kan blive klog af, men om man så også selv kan lave det, er vist en hel anden sag.
    Man skal ind og rode i stylesheet.css og lave diverse tilretninger.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.