fredag den 29. juni 2012

Efterskole-eftersyn og afslapning

I går sov jeg helt til kl lidt i elve.

Sov og sov og sov uafbrudt og det gjorde så godt.

En hurtig opringning til Saras kommende efterskole og så var vi på vej nordover for at tilse skolen, så jeg efter august kan sætte nogle billeder på min indre skærm, når jeg skal forestille mig, hvad Sara mon laver.

hes

Da vi havde set skolen, kørte farfar os sydover igen.

sara

Der er jo ferie og ingen havde synderligt travlt, så vi kørte ind mod Løkken, hvor vi nede ved stranden købte en is og en kop kaffe.

Det gjorde godt, at strække benene lidt og se lidt hav.

badehytte

livreddertårn

gummibåd

hilux

rødbil

badehus

På vejen købte vi nogle lakse-steaks, friske grøntsager og nye jordbær, som vi i fællesskab fik sat sammen til en god gang aftensmad.

 

 

Jeg har været rundt i haven og set på blomster. Laura er lige om hjørnet, men hun har travlt med at nyde de sidste dage på efterskolen, så hende hører vi nok først fra, når skolen lukker og slukker på lørdag.

bi

chokoladeblomst

frodig

gul

næstenentidsel

Til hver en tid er lavendel min yndlings-duft (sammen med den gule rose)

lavendel

Og da klokken nærmede sig den tid, hvor solen skal overveje, at gå til ro, gik vi ned til lystbådehavnen, for at høre Samuel spille solen ned med sin cornet.

Det er hyggeligt, specielt og giver anledning til en lille gåtur.

lystbådehavnen

 

 

Prøv at klikke på billedet af Samuel Frederiksen og læs artiklen

samuel

3 kommentarer:

  1. Hvor er det en smuk tradition med at spille solen ned....prøvede at google: samuel og spille solen ned. Utroligt fint stykke der står om det. Fik helt gåsehud .

    Uha "store tudedag", det er nok det der venter jer når Lauras´s efterskole stopper på lørdag, husker det fra vores den yngste. Troede ALDRIG de fik stoppet igen, og vi stod bare der og så på, og kunne ikke gøre noget.

    Atter engang dejlige billeder TAK. Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  2. Det var forhåbentlig en god ting at se den kommende efterskole? Som ikke er den samme, som den din store pige nu forlader? Der bliver rigtignok lavet om på jeres dagligdag med disse skoleskift. Bliver den store i Dk, eller tager hun tilbage til Grønland?

    Dejlige sommerbilleder forresten :-)

    SvarSlet
  3. ... det ligner den efterskole vores ældste gik på :) - et dejligt sted, så det kan I godt glæde jer til :-)
    Vores yngste drager også afsted på efterskole efter ferien, dog kun 10 km væk hjemmefra, men jeg tror ikke at det gør det nemmere at undvære hende ;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.