søndag den 13. juli 2008

Kaffe og heste nord for fjorden

I går måtte vi tage afsked med en ny ven. Dét var lidt hårdt, for vi var bestemt blevet venner. Jeg stod længe foran døren, hvor Hunden sad, og så lidt bedrøvet ud, og jeg bildte mig ind at han var ked af at JEG tog afsted, men måske tillagde jeg ham mine (menneskelige) følelser og tanker? Men han er forhåbentlig glad igen, for hans mennesker kom hjem fra ferie..forhåbentligt en godt ferie? Vi kunne heldigvis få vendt vores tanker over i noget mere glædeligt (end afsked og farvel) i dag, da vi var inviteret til kaffemik hos min kusine i Hjallerup, hvor der var sortebær fra Qanisartuut (Sydgrønland) på lagkagen. Børnene hyggede sig i hinandens selskab og der blev hoppet igennem på trampolinen. Min anden kusine, altså min kusine i Hjallerups storesøster, var kommet fra Sydgrønland i går, og var der også. Det er langt fra hver dag jeg ser hende, selvom vi bor i samme land. Faktisk ser jeg min kusine i Hjallerup meget, meget oftere. Det er lidt forunderligt! Inden vi tog til kaffemik, var vi til hestevædde, hvor det både var festligt, folkeligt og fornøjeligt. Der var en lidt anden stemning end ved hundeslædevæddeløbet hjemme, hvor der hverken blev præsenteret deltagere eller spillet fanfaremusik eller løbet i ring, men måske vi kunne få det indført? Der var mange andre aktiviteter forunden væddeløbet, og det nød især Daniel, der fik vist os, at han har store evner indenfor klatring!Dagen blev afsluttet med fin middag på Raalingen i Hou, - et gammelt stråtækt hus med masser af stemning og ikke mindst god mad og en smuttur ned til stranden/havnen i Hou, hvor det blæste, støvregnede og var lidt småkoldt, hvilket ikke afholdt pigerne og min mor fra at soppe ud i vandet.Klokken er mange, Beck underholder i fjernsynet, vi har ikke travlt for, vi overnatter hos mine forældre i deres sommerhus i Geraa. I morgen skal alle farmor og farfars børnebørn i Tivoli med dem, så vi "gamle" skal underholde os selv..måske med det her eller noget helt andet?? (Jeg har lagt flere billeder ind i albummet, hvis du orker at se flere halvdårlige og uinspirerende fotos fra mit kamera?? Dét vil bare ikke finde gnisten denne sommer..)

1 kommentar:

  1. Hej Dorthe
    Jeg har lige gemmen læst din blog fra de sidste 8 dage, det sjov se de steder i har været, det er steder jeg har besøgt flere gange, når vi har været på ferie og bare køre tuer ud i den jyske natur.
    Forsat god ferie

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.