fredag den 11. juli 2008

Afkalket

Endnu en dejlig dag lakker mod enden og freden har sænket sig yderligere over vore hvileløse sjæle..fnis! Det passer ikke dét der med vores sjæle..men det lød godt! Vi er ved at falde i rytme med det hele og i overmorgen er det hele slut igen. Formiddagene går med langsom morgenmad, tjekken dyr og natur, vind og vejr og når alle har børstet tænder, slået mave og kedet sig tilstrækeligt, starter vi leje-bilen og kører ud i det øvrige Danmark. I dag gik turen til Daugbjerg kalkmine, hvor pigerne fik lidt Danmarkshistorie presset modvilligt ind. Lysten var der ikke i starten og mod at vi bagefter kørte ind til Viborgs gågade, sagde de nølende Ja til kalken. De var dog begejstrede bagefter og vi fik sågar lokket dem med ned i "kælderen", hvor der ikke er lys, men hvor man selv skal medbringe et stearinlys. Vi fik kikket til både vinen, pølsen og osten, der ligger og dufter, mens det langsomt lagrer, men flagermus så vi ingen af. Vi fik afleveret børnekonkurrence-hæftet, som bestod i en masse spørgsmål, som man kun kunne besvare, hvis man læste alle de plancher, der stod i gruberne. Laura fik hurtigt svaret og afleveret, og vi krydser fingre for hendes held. Vi købte en fin ost til farmor'en fra gruberne, inden turen gik videre ind til det for mig velkendte Sct.Mathias marked, hvor tidligere regnvejrs-dage ofte blev slået ihjel i. Pigerne skulle naturligvis også have en soft ice fra vaffelboden. Ren nostalgi for mig, når jeg en sjælden gang havde lidt penge, mens jeg gik på katedralskolen, købte jeg af og til en lille soft ice i bæger med karamel-sauce. (Det var faktisk der, jeg grundlagde min nuværende uklædelige fedme. ) Der er havnefest i hvalpsund og pigerne er naturligvis faste gæster. De morer sig og har det sjovt. Jeg har lagt lidt flere ligegyldige billeder ind, som du naturligvis er velkommen til at se, hvis du ikke har andet og bedre at gi' dig til ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.