torsdag den 21. juni 2007

Grønlands nationaldag!

Ullorsiornitsinni tamassi pilluaritsi! Vejret er, man kan næsten sige: traditionen tro, dårligt i dag på Grønlands nationaldag. solen skinner, men der blæser meget kraftigt fra stort set alle verdens hjørner; dog ikke på een gang. At sidde- helst indendørs, og kikke ud på det store frådende, brølende og rasende hav, hvor skumsprøjtet slår op, og river klipperne til blods, flår og river i fjeldet som i en kamp om styrke..og havet der i et sanseløst raseri og afmagt, pisker tang op til store rodløse plamager, der forsvarsløst bliver nødt til at blive kastet rundt med i det salte oprør. Det er smukt og det er farligt, og jeg ville ønske, at jeg kunne fotografere det og gengive det som jeg ser det. Det er ikke lykkedes endnu, men I skal da have lov at se mine forsøg idag:
Dette er en "hullet" sten. En sten, hvor vind og vejr har slidt bløde afrundede huller ind. En kæmpe-hånd, der har sat sine fingeraftryk.
En blomst og en blomst og en blomst. og en/et fyr! Skyerne på himlen ligner trappetrin.. går de opad eller nedad?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.