fredag den 1. juni 2012

Ny måned

Der er en ting, som jeg ikke helt forstår:

Når jeg googler: “ FNs internationale dag for børn” kommer der stort set ingen hits.

Wikipedia kommer med denne og så er der en masse, som ikke har noget med børn at gøre.

Enten er jeg utroligt dårlig til at google eller også hedder det ikke FNs internationale børnedag.

I FNs kalender, står der intet om børnedag d. 1.juni, udover d. 4.juni, som er dedikeret til “International Dag for Børn som er Ofre for Aggression”

Hvorom alting er, bliver d. 1.juni fejret som børnedag her i Grønland.

7

Vi var ude med vores elever de sidste to timer af skoledagen, hvor de fik burgere, slik og æbler.

Jeg havde købt 5 små flasker sæbebobler, for barnet inde i mig, elsker at blæse og se på sæbebobler.

De gjorde de andre børn også.

sæbebobler

Heldigvis, for jeg føler mig nogen gange lidt ved siden af, når jeg står ganske alene og blæser sæbebobler.

12

13

10

Jeg tog et fint billede af en dreng, der blæser sæbebobler i dag.

Det er ikke nogen af dem, som jeg har lagt ud her..

Han ville gerne have, at det blev sendt ind til KNR og jeg ringede derfor til hans mor, for at få hendes tilladelse.

Den fik jeg, men jeg ved ikke om jeg også må vise billedet her, så for en sikkerheds skyld lader jeg være og linker til det, hvis de bruger det.

De brugte det ikke i dag og det er jeg lidt ked af, for drengen ville så gerne vise det. (han så det kun på den lille skærm på kameraet)

 

Det grønnes ligeså langsomt

valmue

5

9

og sneen forsvinder hastigt.

Det er altså også på tide, hvis du spørger mig.

8

2

1

3

4

 

Simon kom i går.

Han skulle undersøges af en ortopædkirug. Meningen er ellers at han skal undersøges hvert år af en ortopædkirug, ligesom han også skal til kontrol for sin shunt/ventil i hjernen og til kontrol hos urologerne.

Det sker bare ikke og når det sker er det næsten med årtiers mellemrum.

Gudskelov klarer han sig så også fint, uden at skulle tilbringe alverdens tid på sygehuset til kontroller, undersøgelser og hvad der følger med.

Han har såmænd også tilbragt tid i rigelige mængder, da han var spæd og lille.

 

Meningen var, at han skulle rejse tilbage til Kangerlussuaq i dag omkring middagstid, men tågen har ligget og bølget frem og tilbage fra havet og ind over byen.

Frem og tilbage og endnu engang uden at kunne bestemme sig for, hvor den helt ville lægge sig til ro henne.

6

 

Den har stadig ikke fundet hvile et fast sted, men bølger frem og tilbage og såmænd også i højden, så det endte med, at Simons flyver blev helt aflyst for i dag og at han først skal afsted i morgen.

En lillesmule træt af det, er han vist, for han skulle have været på arbejde og måtte ringe og fortælle sin overordnede, at det bare ikke kunne ske i dag.

Jeg synes jo det er lidt hyggeligt at vide, at han er inden for rækkevidde.

Han sidder ude hos een af sine venner og Sara er som sædvanligt på arbejde, så det er ikke fordi, at jeg er belastet af deres eller andres selskab. Tværtimod.

Jeg kan jo så passende tømme opvaskemaskinen og rydde lidt på plads igenigenigen og se om ikke der skulle kunne findes noget motivation for at få ryddet op på hemsen engang i morgen, når Simon er lettet med flyveren.

 

Nede i Spejdersøen/Nalunnguarfiup svømmer dette par rundt.

o1

o2

o3

o4

o5

Jeg går udfra, at det er Odinshaner?

p.s. Når det er tåget, er det ikke varmt i soveværelset. Så er der to ting, der er godt ved tåge.

1 kommentar:

  1. Det hedder slet og ret Nalunnguarfik (på dansk Spejdersøen) fordi spejderne i min barndom lavede det blå hus som også er vist her på siden.
    KH og godnat
    mor

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.