lørdag den 30. oktober 2010

Sweater med vandfaldskrave

Selvom det måske ikke lige ser sådan ud, så strikker jeg skam stadigvæk.

Faktisk strikker jeg på livet løs.

Først strikkede jeg et maridt af en baby-bodystocking.

Den blev jeg så træt af, at jeg smed den i en pose og har gemt den væk.

Opskriften fejler ingenting, men det garn, som jeg havde valgt var grimt på alle måder og så havde jeg strikket en pind forkert,- og det kunne altså ses. Også af andre end mig!

Ydermere kender jeg ingen babyer, der vil se søde ud i blegt laksefarvet strik med mørkeblå kanter.

Jeg har tre strikkekits: En vest, en jakke og en HF-swingerjakke.  (Ponchoen fra Færøerne gælder ikke rigtig mere.. jeg har forsøgt 2½ gang og det virker ikke for mig)

Og ællebælle..og jeg valgte at finde mit garn købt hos Kenneth frem.

I et strikkehæfte, der fulgte med Hendes Verden var der en enkel bluse med krave, som længe havde haft et godt øje til mig,- eller var det lige omvendt?

Jeg er færdig med ryggen og er lige startet på forstykket.

Modellen er laaaaang og jeg føler ikke at det går særligt stærkt.

strik

Men garnet er lækkert og jeg ved jo, at det bliver endnu bedre, når den bliver vasket i skånsomme sæbespåner og at den bliver blød som en sommersky.

strik1

Fik du ikke købt Hendes Verden nr.41/2010, hvor opskrifthæftet fulgte med kan du købe opskrift og originalgarn lige her

P.S: min Linnea strikkede jeg jo med 3/4 ærmer. Dét har jeg fortrudt, så dem vil jeg forlænge, når jeg engang er færdig med vandfaldskravesweateren..det er koldt for tiden!

5 kommentarer:

  1. Hvor ser det smukt ud med alle de små snoninger. Jeg har da vist egentlig den opskriftssamling et sted... hmmm. Måske man skulle tage et kig snart :-)

    SvarSlet
  2. Det ser nemlig ret sødt ud med alle de små snoninger. Der er et par søde ideer i opskrifthæftet og jeg kunne lynhurtigt skabe mig et uventet behov :-)

    SvarSlet
  3. Det ser rigtigt godt ud. Jeg har været i gang med lige præcis den trøje i Kenneths uld/silke garn i olivengrøn. Var dog ikke helt tilfreds med look'et, så den blev trævlet op igen efter 10 cm. Jeg tror dit farvevalg er bedre.
    Til gengæld strikker jeg på en sømandstrøje str. 3 år i hans marineblå cashmereblanding. Den bliver så fin og blød.
    Fortsat god søndag.

    SvarSlet
  4. Den ser vel nok lækker ud! Jeg har slet ikke forsøgt mig med ponchoen fra Færøerne - må da vist snart have den fundet frem og set, om jeg kan få den til at fungere.

    Rigtig god tur ind efter "de strandede". Jan har ret - det skal du nok klare!

    SvarSlet
  5. Laura: Jeg håber, at mit farvevalg holder til den færdige bluse. På billedet ser den jo lækker ud, men jeg har lidt grå-farve-krise efter for mange år i farven grå ( i alle nuancer)

    Mette: uuuh, den poncho, Mette. Den er min dårlige samvittighed af ufærdige projekter. Mænnerne kom hjem af sig selv, så jeg slap.. heldigvis :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.