lørdag den 5. juli 2008

Sommer i Danmark

Sjældent har Danmark vist sig fra så imødekommende side, som i dag. Masser af varme, sol og en bette brise, som kærligt kølede os af, mens vi lå ved Vesterhavet og varmede vores tykke, hvide maver, som svagt dirrede som god citron-rand, af velvære. Det var tydeligt at se, at vores maver ikke var vant til at blive luftet. Vores ansigter er stort set altid kulørte, da solen jo, når den kommer frem jo er stærk og giver masser af farve, enten vi er ude i sneen eller på havet. Pigerne var i Fårup Sommerland med deres fætre, min søster og mine forældre. De har efter sigende haft en dejlig og begivenhedsrig dag, hvor Sara imod al forventning har prøvet mere end spejlkabinettet (eller hvad de nu har af ufarlige forlystelser) Laura er altid en hård hund til de mange og farlige, synes hendes mor, forlystelser. Min soleksem holdt en lille pause, men efter små tre timer og en hel flaske sun-blokker med både uva og uvb, et par dukkerter i havet, gav vi op og kørte vi til Grønhøj for at gense de steder, hvor vi gennem mange år lejede sommerhus. Vi kørte forgæves til Bindestuen i Saltum..for vi havde fuldstændigt svedt ud at det var lørdag og at nogen butikker derfor lukker tidligere. Heldigvis havde Bingen i Blokhus åbent og min sommer er ikke gjort, hvis jeg ikke har været et smut forbi for at ose, købe lidt (denne gang et strikkekit: Vanter til at krympe) og lade mig inspirere af de mange dygtige kunstnere, der holder til der. Bindestuen; det var lidt øv, men så kunne vi da også bare vende slæden og køre ned til farmor, der havde aftensmad nok til uventede gæster/os. Pigerne hyggede sig stadig i Fårup sommerland med grill og 4D film, så dem så vi ikke før ved 21 tiden, da mine forældre dukkede op med dem. Farmors smukke blomster (som I kan se flere af her o.a)er altid værd at gå en lille runde i haven for, så det gjorde jeg efter aftensmaden. De var smukke i den sene aftensol, og jeg gør dem slet ikke ret med kameraet, og da vi kørte ”hjem” til Fjelsø, hilste solen os smukt farvel for en dejlig og afslappende dag, der endelig fik, i hvert fald mig, til at glemme vinterens kulde, bunkerne af sne og til tider lange arbejdsdage. Tak for i dag.

2 kommentarer:

  1. Jeg er glad ved at du er tilfreds med at være i det jyske og du nyder den danske sommer.
    Med hilsen fra Louns Conny

    SvarSlet
  2. Jo, tak Conny..det kunne ha' vær't værre!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.