søndag den 11. marts 2012

Weekend-forkølelser i snevejr

I går var der et mærkeligt lys.

Der var snebyger nogen steder og solstriber andre.

De steder, hvor der ikke var nogen af delene, var der det hele på een og samme tid.. hvis du forstår, hvad jeg mener?

1

 

 

I dag er der snevejr.

Masser af det, endda.

Det fryser kun 18 grader og med bevægelser i luften i form af vind, kan det hurtigt føles koldere.

Nu er det ikke fordi jeg har været ude i det overhovedet.

Slet ikke, faktisk, for jeg er snottet langt ind i marven, har feber i ny og næ og nogen har skiftet hjernen ud med våd, tung vat blandet med glassplinter og cement-kugler.

Nogen ville måske sige, at forskellen ikke var alarmerende stor, men jeg jeg kan hilse og sige, at det gør ondt derinde bag pandebenet.

Det gør ikke så forfærdeligt meget, for det er bare en omgang influenza, som går over igen.

Lige om lidt.

Satser jeg på!

 

Men mens jeg sidder i sofaen foran fjernsynet, der kører genudsendelser, pudser næse, nyser, fryser, sveder, jamrer og klager mig, kan jeg se ud på den enlige hvidsisken, der finder de frø, som jeg har lagt ud.

Den er meget sjovere at se på end KNR’s evindelige genudsendelser, så det gør jeg så.

2

Som du måske kan ane, er verden hvid.

Hvidt i hvidt.

Og så kan jeg jo ikke lade være med at lege lidt videre med næste billede og gøre det hvide hvidere og øge kontrasten og kom i tanke om, at da vi købte huset, var nogen af kaklerne dekoreret med Mads Stage dyremotiver. 

Ikke lige min smag.

Der gik ikke ret lang tid, før de var malet over med hvid uigennemsigtig maling.

kammanngua

Næsen trænger til at blive poleret lidt igen, så jeg smutter en tur hen i mit sofahjørne og putter mig under uldtæppet med strikketøjet i hænderne.

Husk at vaske grundigt hænder for at undgå smittefaren og evt. bruge desinfektionsmiddel.

2 kommentarer:

  1. God bedring til dig. Det er ikke til at fatte at I stadig har sne og kulde, mens vi nyder 15 plusgrader og foraar for alle pengene.

    SvarSlet
  2. Tak Tina. Jeg lover dig, at der er koldt heroppe. Jeg kan se på din blog, at der er forår på spring hos jer..

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.