onsdag den 7. marts 2012

Frossen

Neeej, hvor forfærdeligt, host, host, host.. et rør var frostsprængt på skolen i morges og alle elever og lærere blev sendt hjem.

Der var ingen vand på skolen og w.c.-erne kunne ikke bruges.

Sikke en skam, host, host, host.

I vores afdeling mødtes vi hurtigt og uformelt og lavede aftaler om lidt af hvert i forbindelse med næste uge, undervisning og andet løst.

leg

Lige pludseligt havde jeg en hel dag fri til at gøre ingenting og det blev den så også brugt til: Ingenting og faktisk en hel del ting.

Det vigtigste af alle de småting, som jeg fik gjort, var dog, at jeg tog en tur ud i byen.

Uden jag og stress, vel vidende, at der ikke var noget, som jeg skulle nå. Jeg nåede op til min far og mor, hvor jeg spiste min madpakke, nåede to (private) møder og nåede at ødelægge min computers hængsel til skærmen.

Hvad skulle jeg gøre uden min far?

Alle de gange han har reddet min computer.

Alle de gange han har trukket bilen i gang.

Alle de gange han har ordet, fikset og repareret.

Findes der overhovedet andre mænd eller kvinder som er så alsidige og som kan ordne så mange forskelligartede ting, som min far mon kan.

Jeg tvivler, men håber.

Jeg kom ned omkring havnen, som er frosset godt og grundigt til.

Trawlerne forsøger, at holde en smal sejlerende åben,

1

men der går kun en halv dag inden vandet igen er stift og hårdt.

2

Oppe på udsigtpunktet, det højeste sted i byen og hvor der er bedst udsigt over havet, kunne jeg ane en skikkelse nede på isen

dernedepåisen

Jeg hev zoom-en frem og dernede stod en mand og fiskede

isfiskeri

Som du kan se, er der is så langt øjet rækker.

Prøv at klikke billedet større og se dig omkring

issålangtøjetrækker2

Det frosne, sprængte rør er blevet ordnet og i morgen er der igen almindelig hverdag med arbejde, som skal indhentes.

Jeg håber, at din dag har været ligeså god som min.

4 kommentarer:

  1. Der findes ikke noget bedre end en uventet fridag.

    SvarSlet
  2. fantastisk smukke billeder ..
    men koldt !
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. For pokker, hvor var det dog ærgerligt, at skolen måtte lukkes ;-)
    Jeg vil ikke ødelægge din dejlige glæde over din far, men jeg vil altså godt sige, at sådan en mand har jeg også, og det er SKØNT.
    Fantastiske billeder - som sædvanlig - og så hørte jeg i går, at vi får en solstorm meget snart, så du har sikkert masser af flot nordlys i den næste tid.

    SvarSlet
  4. Henriette: Uventede fridage er noget af det allerallerbedste!

    Mona: Meget koldt

    Ellen: Du ødelægger ikke min glæde over min dygtige far.. tværtimod. Jeg troede et øjeblik, at han var en uddøende race..

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.