tirsdag den 27. marts 2012

TAK!

Om ganske få minutter er det midnat.

Det har været en dag næsten uden ende, men nu sætter jeg hælen i og stopper for i dag.

Inden jeg går i seng, vil jeg lige betro dig en hemmelighed.

Den er kun hemmelig indtil i morgen.

I morgen viser jeg dig den.

 

Jeg har fået en gave.

En meget fin gave.

Giveren ved jeg ikke, hvem er og jeg er så total ydmyg.Taknemmelig og rørt.

 

Faktisk føler jeg lidt, at jeg har stjålet.

Taget noget, som ikke er mit. Hvordan i himlens navn har jeg gjort mig fortjent til sådanne gaver?

 

 

Jeg har fået en gave, som er så betænksom og jeg har taget den til mig, som et meget stort kompliment.

Hvad skal jeg ellers gøre?

Vedkommende må mene, at jeg har gjort mig fortjent til den på en eller anden mystisk måde.

 

Der er ingen afsender udover et alias, så mere uselvisk gave kan man da vist ikke modtage.

Den står på mit køkkenbord og blinker frækt, kækt og sødt til mig. Jeg er så glad, så ydmyg og rørt.

 

På grønlansk ville jeg have sagt: “ utoqqatsinarpallaaqaaq”. 

Jeg vil så gerne gøre gengæld, vise at det betyder noget for mig og at jeg sætter meget stor pris på den.

Det føles lidt som at modtage en præmie i en konkurrence, man slet ikke har deltaget i.

“Fuglemand”, hvem du end er, så vil jeg sige dig tak inden dagen er omme og du kan være vis på, at jeg vil sende tanker, – ikke bare een, men rigtig mange, hver gang jeg bruger gaven. Og den vil blive flittigt brugt.

I morgen får alle I andre den også at se..

Mon ikke I vil smile lige så meget, som jeg har smilet over den i dag?

Det tror jeg helt bestemt.

(p.s. “Fuglemand”: Jo, sneen brændte ud på mine billeder, men det var et kompromis jeg blev nødt til at gøre.

Der var hvidt i hvidt/gråt i hvid og hvis motivet ikke skulle blive alt for mørkt måtte jeg vælge.. jeg over-eksponerede med, nogen gange helt op til +1,7.

Jeg har forsøgt, at rette lidt i det efterfølgende, men har også her måttet vælge, hvad jeg ville prioritere og med vilje lod jeg nogen af billederne brænde ud i det lyse..fx.: dette især og dette i efterbehandlingen.

Dette kunne jeg bare ikke gøre anderledes, men synes på en eller anden (amatør-agtig) måde, er blevet OK taget alt i betragtning.

Når jeg blev træt af hvidt i hvidt gik jeg tæt på og forsøgte at få så lidt baggrund med som muligt, men lyset var svært for mig.

Måske skal jeg tilføje, at jeg har brugt mit 16-85 mm alle dage på nær et par enkelte billeder, som blev taget med mit 300 mm.

Jeg er altid åben over for forslag til, hvordan jeg skal gøre næste gang og hvordan jeg kan gøre mine billeder bedre.. jeg er jo bare en glad amatør, som har fået stukket et alt for avanceret kamera i hånden. Jeg øver mig, men mine (frem)-skridt er så små.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.