mandag den 6. oktober 2008

Søstre og ufoer

Hvad kan jeg næsten sige om mandagen andet end at den snart er ovre? Jo, vi var hos min mor og spise fin, fin middag med karrysuppe, bagt laks på grønsagsbund og is med varm frugt over. MUMS, hvor det hele smagte. Mín mor kan lave ma, siger jeg jer! Min mors storesøster, der normalt bor i Sydgrønland var inviteret med. Det er ikke hver dag vi ser hende. Det er ganske interessant at iagttage to søstre i dén alder, og observere de vibrationer og spændinger der findes mellem søstre. Der vil altid være vibrationer og spændinger mellem alle mennesker, der mødes, både af positiv og negativ art, men interessant var det, fordi det var min mor og hendes søster. Jeg har kun søstre og jeg ved da, at jeg bliver lidt (for meget) storesøster-agtig, når jeg er i nærheden af mine søstre. Sådan vil det måske altid være uanset, hvor gammel vi bliver.... tror jeg. Min moster er også meget storesøster-agtig, så måske skulle jeg forsøge at gøre noget ved min storesøster-attitude?! Jeg elsker mine søstre, og vil gå til verdens ende for dem, for de har været der altid, og har elsket mig hele mit liv og jeg dem. De vil være der, når mine forældre bliver (meget) gamle og engang er væk. Jeg føler, at jeg står mine søstre nær, og de næsten altid boet klods op og ned ad mig, så det er interessant at iagttage andre søskende, der ikke bor skulder om skulder og har et andet søskende-forhold. Der er kun 13 måneder imellem mine dejlige tøser. De hænger sammen som ærtehalm, og har et dejligt, dejligt forhold til hinanden. Naturligvis opstår der gnidninger og uoverenstemmelser mange gange i løbet af dagen, men lige så mange gange om dagen, tager jeg dem i at stå og holde om og kramme hinanden, og hver gang bliver mit moder-hjerte rørt, smelter for så at svulme op. De elsker hinanden betingelsesløst og jeg er så glad for at være vidne til deres søskende-kærlighed. Hmm..Sara påstod, at hun også elskede de fodformede højre-venstre strømper i selv-mønstrende garn, som jeg strikkede i bilen i sommer, men først gjorde færdige i går aftes i mangel på andet at give mig til. Heldigvis lå mit bestilte garn i postkassen i dag...jubiiii, så jeg kom ikke i nærheden af andre ufærdige stykker strik (ufo-er/ un finished object), som kunne gøres færdigt (kedeligt arbejde), så nu strikkes der på dominotørklædet igen. Farven er kun næsten ens. Der er en nuance-forskel, men det gør ikke så meget, for jeg har regnet ud, hvordan jeg kringler den. Se! Så var der alligevel noget at sige om en ganske almindelig mandag i oktober 2008.

2 kommentarer:

  1. Almindelig mandag?! Nej ved du nu hvad,det var jo den mandag jeg så mit første barnebarn første gang.

    SvarSlet
  2. Tillykke Gitte, med dit første barnebarn. Jeg glæder mig til det engang om mange år (mine piger er kun 11&12) bliver min tur

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.