søndag den 5. oktober 2008

Kolde stråler og frossent vand

Uanset, hvor man kikker hen, er der tegn på, at varmen for alvor har forladt os, og at solen ikke længere bidrager med varme. Den hænger skam deroppe på sin plads, og sender minder om sommeren ned til os, men vender vi blikket ned mod jorden, ser vi frosne pytter og stenhård jord. Den kolde luft står konstant stand-by, hvis vi skulle glemme vinterens komme, og bider blidt i næsetippen, fingerspidserne og tåneglene. Ferskvand, der drister sig til at løbe, fryser til krystal-klare istapper, der glimter i solens kolde stråler og jeg forsøger at glæde mig over årstidens skiften, selvom jeg overhovedet ikke fik nok af sommer og varme, og ikke mindst lune sejlturene. Sejlture kommer der flere af.. forhåbentlig mange flere endnu, for der er havfugle, der skal jagtes og en flynder venter tålmodigt på mig derude, så sejlsæsonen er stadig lang. Jan stod tidligt, tidligt op i morges, mens der endnu var bulder-ravende mørkt og sejlede afsted på jagt med en gammel ven, -så jollen har ikke stået til min rådighed. Jeg skal vist ikke klage, for jeg har da vist været ude nok i denne uge.. ihvertfald i forhold til Jan. Jeg forsøger og forsøger virkelig, ikke at ærgre mig over det fine sejl-vejr, og gør mit allerbedst-este for at unde ham god jagt-vind og flotte naturoplevelser, og jeg glæder mig til at høre om det alt sammen i morgen, når han engang kommer hjem. Jeg gør også mit bedst for ikke at ærgre mig over denne flotte side, som jeg ikke forstår et levende muk af, men hvis siden bliver udviklet, kunne det enddog være at det blev oversat til engelsk?? Og jeg så med tiden kunne forstå lidt? Jeg ærgrer mig kun moderat over at skulle trævle en påbegyndt Mille op. Den huer mig ikke, og og og og...det er ikke liiige det, som jeg har lyst til. Nej, det jeg har lyst til, er at mit bestilte garn kommer nu. Nej! At det var kommet i sidste uge, og at jeg forlængst var blevet færdig med mit dominotørklæde, og kunne glæde mig over det færdige resultat. Jeg må i mine mapper med opskrifter og finde på noget hurtigt og let, som jeg kan fornøje mig med, mens jeg venter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.