tirsdag den 14. oktober 2008

En tirsdag i efterårsferien

Oooh, hvilken saglig fryd at vågne op en ganske almindelig tirsdag formiddag med bevidsthed om, at jeg kan starte med at vende mig om på den anden side, falde i søvn igen, velvidende at mange, mange andre holder samfundets hjul kørende. At jeg ikke skal bidrage med noget som helst i dag og kan gøre lige nøjagtig, hvad jeg lyster. Det er så også lige nøjagtigt, hvad jeg har så har gjort. Jeg indleverede de stinkende soveposer til renseriet, og håber at renseri-folkene ikke tænker for mange grimme tanker om mig/os, når de hiver soveposerne ud af deres hylstre, og så var jeg på marathon-shopping med mine to piger. Laura fik en hue, en vinterjakke, et par overtræksbukser og nogle overlækre Salomon-vinterstøvler. Sara kunne i dag nøjes med et par Kamik vinterstøvler, hvor foret kan tages ud og tørres. Smart. Nu håber jeg, at de kan gå vinteren varmt i møde. Ovenpå al den pungen ud, måtte vi en tur på cafeen, for at skylle oplevelsen ned med stærk, sort kaffe og for at bruge de sidste mønter, der lå så ensomt nede i pungen. Udenfor har det sneet hele dagen med store, tunge og våde snefnug, der klistrer fast til alt, men vi er jo forberedt, for vi har fået helt nye vinterdæk og pigerne er varmt klædt på. Jeg håber at dem, der kørte i denne bil, havde varmt tøj på, for de har måttet fortsætte deres færd udi byen til fods. Der er glat på vejene skulle jeg hilse og sige.Dagen bød også på et møde på med nogle mennesker, som jeg mødte sidste år. De skal afholde kursus her i byen, og jeg har lovet at "give et nummer" på torsdag. Dét bliver spændende, at undervise (godt nok kun en lille halv time) andre undervisere. Jeg håber også, at mine forskellige henvendelser vil medføre nogle offentlige "opvisninger", for jeg vil så gerne dele oplevelsen med starlab med andre. Jeg fik så meget ud af mine kursusdage både undervisningsmæssigt og efter timerne. Jeg er lidt spændt. Jeg er også spændt på i morgen aften, hvor vi lægger hus til noget sammenskudsgilde for taekwondo-medlemmerne og deres familie. Jeg har ingen anelse om, hvor mange mennesker, der dukker op, men vi har plastikhavestole, der kan hentes ind, hvis..... og gulvplads til de smidige. Måske kommer der 10? Måske 50? Hvis jeg dæmper belysningen, spiller høj musik og stiller en spand med ajax-vand under spisebordet, slipper jeg for at gøre rent INDEN de kommer og kan nøjes med det til EFTER. (spanden med ajax, for at give en illusion om at der er blevet gjort rent :-/ ) Jeg vil lave nogle dybe åndedrætsøvelser, lade OOOMH..runge over mit strikketøj, mens jeg venter på Wallander og co. og fortrænge de mange mennesker, der kommer i morgen, fra min bevidsthed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.