onsdag den 5. september 2007

"Man skal ikke..

dømme nogen efter deres udseende".. også selvom den nogen fx. er en fisk. Disse rødfisk smager fantastisk og er næsten uden sammenligning. De kan tilberedes på utallige måder. De dufter sødligt, når man ordner dem i modsætning til mange andre fisk, der bare lugter af...fisk. Desværre tager det tid at fiske rødfisk, da de går på meget dybt vand, og alene det at hive 130 mtr. snøre op af vandet, når man har bid, tager tid. Men kønne er de altså ikke, når de når op til overfladen med mavesækken med vrangen ud af munden og øjene pustet op på størrelse med små tennisbolde.. I går aftes tog jeg ud og kikke efter sæler. Der var ikke rigtig nogen og tiden var knap. Jeg tog nemlig først afsted ved 19.30 tiden og skulle være hjemme igen inden "Måske skyldig" startede kl. 22.00 og inden det blev mørkt. Jeg endte i Assaqutaq, hvor mine kollegaer er på lejrskole. De var stædige, og kaldte mig adskillige gange over radioen med kaffe og kage (jeg nøjedes med kaffen) og så måtte jeg hjem! I dag tog jeg ud for at fiske rødfisk (og læs mere om den her og her og få opskrifter på fisk her og se denne artikel). Desværre begyndte det at blæse kraftigt op, så jeg drev hele tiden, og det temmeligt hurtigt, så der var desværre ikke andet at gøre end at starte motoren og sejle hjem. Men det fik jeg da 1½ kg ren rødfisk (filetter) ud af det, og det er da noget.
Og jeg skal da lige huske at fortælle, at Sara var til frisør i går. Hun fik klippet etager ind i sit hår, samtidig med at hun fik taget en stor bid af længden. Det klæder hende vældigt, men billedet yder ikke den nye frisure retfærdighed. Lauras fod har det væsentligt bedre, og idag har hun med en nål prikket hul på vablen. Hun fik noget (urte-)salve, at smøre på og hun har troligt smurt det ind i aloe vera indtil nu. Det er rødt og ser ud som det svider, men hun siger, at det ikke er så slemt. Hun er nu en tapper pige, min Laura! Strikketøjet vokser langsomt stadigvæk, og jeg er endnu ikke træt af det, selvom det er laaaaang tid jeg efterhånden har siddet med det samme. Det plejer ikke at være min stærke side: at sidde med det samme dag efter dag efter dag efter dag efter..efter..efter... Måske bliver det færdig i weekenden??? Vi krydser fingre og håber, og ellers må det tage den tid, det skal ha'.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.