onsdag den 19. september 2007

Believe it or not!!

Vi skriver d. 19.september og der ligger bare 5-7 cm sne derude. Der var ikke andet at stille op end at Jan måtte ud og skifte til pigdæk i dag. Vi stod ikke særligt godt fast på vejen med hiluxen visse steder, og så tør jeg ikke køre bil, heller ikke som passager. Det er lidt trøsteløst og mit humør daler i samme takt som de store, tunge, hvide snefnug, der lander med våde plask over alt og helst og gerne ned ad min nakke. ØV! Hvis det havde været omkring d. 19. december, havde det været en helt anderledes og god oplevelse at gå ud i snevejret. Lige nu ligger den derude malplaceret og uønsket af de fleste. Pigerne er friske og veloplagte, og jeg midsunder deres energi og humør disse dage. Det eneste, der kan bringe et lille indvendigt smil frem hos mig, er at jeg (tilsyneladende) har tabt ½ kg. Jeg prøver stadig at undgå hvidt sukker, hvidt mel (hvid sne), slik, alkohol, animalsk fedt og at spise efter aftensmaden. Det er hårdt nogen dage, men jeg er da ved at komme ind i en rimelig god rutine, hvor min krop ikke skriger hver aften på Matadormix, Haribo-pose, flødeis med chokolade eller karamelsovs eller dejlig fed chokolade. Den gør det kun nogen eftermiddage/aftener, så det er da et lille skridt i den rigtige retning. Een ting forstår jeg bare overhovedet ikke: hvis andre undgik alle disse ting, ville de strutte af sundhed og energi, og ville ovenikøbet have tabt sig til model-størrelse. Det eneste jeg taber er humøret og tiltroen til badevægten viser sig fra sin barmhjertige side en dag. (Mit BMI-tal er ikke faretruende højt, så.. du kan regne dit bmi-tal ud her)Nå, men rund er jo også en form, så...

4 kommentarer:

  1. Det tyder på en laaannnng hvid vinter.... Var to måneder i Nuuk sidste år, og der kom først sne i november. Bare klø på mht. 0-tolerence overfor kulhydrater, det gi'r pote til sidst...

    SvarSlet
  2. Øv. Jeg er vokset op i Nuuk (boede der i en del år-8 ialt) og længes IKKE tilbage dertil. Det kan være så trist og mørkt i Nuuk, og det er en STORBY.. ikke som her i kystens perle: Sisimiut ;-) Tak for din opmuntring, jeg forsøger at holde ud..

    SvarSlet
  3. Har hørt det før om Nuuk, men jeg NØD det i fulde drag, aldrig har jeg nydt vejret, vandet og naturen så meget hver dag, derfor nyder jeg også dine billeder og ord meget ;)

    SvarSlet
  4. Hej Jette. Jeg er glad for at du har haft en god oplevelse i Nuuk, for selvfølgelig har Nuuk også gode oplevelser at byde på. Jeg er bare så lokalpatriotisk og inkarneret hjemmefødning, at jeg glemmer at de sjove, gode og dejlige oplevelser fra Nuuk og andre byer. Kan du have en rigtig god weekend, og der kommer forhåbentligt gode naturbilleder på bloggen på søndag.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.