tirsdag den 18. januar 2011

Vinterfarver

Tidligt i eftermiddags inden det rigtig begyndte at mørkne, var der de sprødeste pastelfarver på himlen til at byde den gyldne, flotte og helt runde måne velkommen.

Farverne virkede helt uvirkelige i sart baby-blå, purpur og den fineste rosa.

Jeg steg ud af Hiluxen for at beundre det smukke, smukke, der omgiver mig.

aqissilik

Kulden knirkede rundt omkring den nye sne og luften smagte friskt af vinter.

ieftermiddags

Det kan da ikke blive ret meget bedre!

ulkebugten

Vinterfarver.

Alt efter i hvilken del af byen jeg stod/kørte skiftede det mellem blå og purpur, rosa.

Lige inden mørket omsluttede månen og byen, var himlen dyb-dyb blå.

9 kommentarer:

  1. Du har ret i det er skønne farver, men jeg ville ikke kalde dem "sprøde"
    Måske bløde eller lune.
    Sprød er flæskesvær der knaser, og lyden er saftspændtheden i tulipaner. Farven "sprød" skal der lidt knald på. Luften skal bide og være frisk.
    Men måske tager jeg fejl:-)

    SvarSlet
  2. Lea: farverne var (meget) svære at fange, men de virkede tynde som mandelblondekager og derfor ordet sprød.. måske en anden ville kalde dem noget andet.. ganske få minutter senere var de varme og bløde, dybe og fløjsagtige. Gid jeg kunne vise dig/jer dem bedre

    SvarSlet
  3. SÅ er det vinter, som vi kan li' det!! Smukke, smukke farver, som du har fanget rigtig godt!

    SvarSlet
  4. Lea må have sine egne meninger, ligeså vel alle andre ;-)

    Jeg bruger som du - udtalelser som sprød,knas m.m.

    "Fru Olsen" har ret :-)

    God dag/aften til dig og dine

    SvarSlet
  5. Hejsa her fra Danmark! Jeg stødte på din side i går, da jeg ledte efter håndledsvarmere på goggle, og selvom du bor i det høje, meget meget smukke nord, bliver verden pludselig så lille! Kan se Fru Olsen også læser med, og hende følger jeg i forvejen.
    En af mine kolleger har et par muffedisser med perler, og dem har jeg altid været betaget af. Sjovt at få historien med! Var ikke klar over de egentlig er grønlandske.
    Jeg må prøve at strikke dem snarest. Skal lige finde min tynde nål, eller få købt en ny før det kan lade sig gøre. Men tak for en rigtig god brugsvejledning (2007)og inspiration til anderledes modeller!
    Kærlig hilsen Inger Lise

    SvarSlet
  6. Fantastiske billeder! må ha' været væk fra blogverdenen længe, for sidst jeg så din blog er jeg da sikker på, du boede i lille dannevang? Men stadig flittig :)

    SvarSlet
  7. Tak skal du have Svit.
    Måske er det mine sommerferiebilleder fra sommeren 2009 du har set.
    Jeg har (desværre) ikke været ude af byen/Sisimiut siden sommeren 2009 og jeg har kun boet i Danmark i perioden 1983-1986.

    SvarSlet
  8. Åh, hvor er det smukt! Det er lige præcis sådan jeg husker Ilulissat i mørketiden - og hvor underligt det end måtte lyde, så savner jeg faktisk af og til mørketide deroppe...

    SvarSlet
  9. Grønlandspost: Farverne er så flotte på den her årstid.. især lige før det bliver rigtigt lyst eller mørkt. De er sarte og smukke

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.