onsdag den 12. januar 2011

Strikkerier først i januar

Udover at sidde og strikke på Ballerinaen i langsomt tempo, har jeg strikket småtterier ved siden af.

Jeg har strikket et halsrør af nogle garnrester.

orangehalsrør

Af et nøgle mohair faktisk, som er en rest fra dette sjal, fik jeg slået 100ognogle masker op og strikkede til der ikke var mere garn tilbage.

Lige ud ad landevejen med 3 ret og 2 vrang på pind nr. 3½.

Nu har jeg noget varmt om halsen, der passer godt i farven til min  parka.

Det andet halsrør har jeg vist og du også kan se det her.

Jeg drømmer stadig lidt om at strikke et rør, der munder ud i en lille poncho-lignende ting.. der dækker det øverste af ryg og skuldre også.

hulmønster

Jeg har strikket endnu et par håndledsvarmere i mønsteret perlegrus. Nu har jeg tre par og det skulle da vist række indtil videre.

håndledsvarmere

lyserødehåndledsvarmere

I går strikkede jeg så en hue.

medhuepå

Jeg fulgte ikke farve-anvisningerne, for det kunne mine rester ikke række til og valgte farver efter hvad jeg lige havde. hueudenindhold

Den nederste brune kant er i moskus, så den ikke kradser mod panden.

Opskriften er på engelsk og jeg gik i stå, men heldigvis er der altid hjælp at hente i webstrik.

Gudsketakoglov for den gruppe.

Verdens mest hjælpsomme flok kvinder, der kan alt med to pinde og en stump garn, sir’ jeg uden at overdrive.

TAK de damer!

 

Jeg har været hjemme hele dagen.

Mit hoved gør så ondt, at jeg næsten ikke kan være nogen steder. Så ondt at jeg indimellem får kvalme af det.

Det gør ondt inde bag øjnene og føles som om hele min hjerne kramper. 

Det er øv!

Jeg satser på at komme på arbejde i morgen..det skal bare ikke gøre ondt i hovedet! Jeg trænger til frisk luft.

Jeg kom ud og stå lidt på vores trappe foran hoveddøren lige før for at nyde dette syn:

nasaasaaq

modbenbrækkeren

Lidt har også ret!

10 kommentarer:

  1. Håber det går bedre med hovedpinen...hvor er det nogen flotte ting du får strikket...Jeg er vild med dine billeder fra Grønland, I har en utrolig flot natur deroppe.

    SvarSlet
  2. Åh hvor er det smukt! Jeg får et helt sug i maven!
    God bedring!

    SvarSlet
  3. Fine sager. Kender det der med hovedpine. Det absolut VÆRSTE jeg ved. Jeg håber, at hovedpinen snart er væk.

    SvarSlet
  4. Skønne ting du har kreeret. Jeg er særdeles vild med dine pulsvarmere.. God bedring med hovedet.

    SvarSlet
  5. Hvad med at besøge din læge? Han er uddannet til at hjælpe dig med sådan et hoved. Det kan være temmelig alvorlige ting der gør at man får ondt i hovedet. Så afsted til læge med dig - og et brækket håndled er noget mekanisk der er i vejen - og noget så skihamrende TRÆLS og KEDELIGT!

    God bedring.

    SvarSlet
  6. Altid smukke billeder her hos dig - og så produktiv du er :-)Synes huen er genial

    håber hovedet har det bedre. Hovedpine er træs

    SvarSlet
  7. Dejlige ting, du har fået strikket. Kan se, du er blevet grebet af perlegrus - det er altså et fantastisk mønster og man kan næsten ikke holde op med at strikke det igen - jeg har store planer med det, men lad os nu se, hvor langt jeg når :-)

    Rigtig god bedring :-)

    SvarSlet
  8. Tak Strikkeheks.. jeg er grebet af mønsteret perlegrus og tænker tanker omkring det, men ved også at min strikkeerfaring ikke rækker til de tanker, der bliver tænkt.
    Jeg vil vente spændt på, hvad du får strikket af store ting med det

    SvarSlet
  9. Nordlys er utroligt smukt.
    Jeg får lyst til at strikke halskraven.
    Brittsol

    SvarSlet
  10. Håber det går bedre med hovedet!!! :) Og WOW sikke et smukt nordlys :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.