fredag den 19. marts 2010

Sjal med kongelig kant

Hun skrev, at hun var nem, men det er intet i forhold til, hvad jeg var, da jeg var inde og kikke på hendes blog en sen onsdag i februar.

Helt uden plausible undskyldninger andre end at jeg ikke kan modstå fristelser og jeg kom til at trykke på godkend købet.

Øøøh, sammen med en opskrift, som jeg ikke engang har garn til. Nu har jeg så en undskyldning for at købe garn :-)

Nå, men i opskriften til sjalet stod der, at jeg skulle bruge pind 6, men jeg krøb helt ned på en pind 3½ inden jeg var tilfreds med udseendet.

Tilgengæld blev sjalet ikke så stort, for jeg turde ikke løbe an på at strikke det større… for tænk nu, hvis jeg så ikke havde garn nok til den kongelige kant. sjal

Jeg har brugt præcis 47 gram garn og sjalet måler 127 cm i bredden og 58 i højden og jeg har som sagt brugt den sædvanlige 3½ addi rundpind (jo, jeg har andre strikkepinde) og jeg har garn nok til at strikke et sjal mere eller strikke i noget andet garn og strikke kongekanten

blondekant

med det orange..hvis altså..

5 kommentarer:

  1. Nej, hvor er det fint! Det er Rasmillas sjalsgarn, ikke? Er det lækkert? (Jeg har nemlig et godt øje til det....)

    SvarSlet
  2. christunte: Jo, det er Rasmillas opskrift og garn og jeg synes det er lækkert, men man skal vist ikke være alt for uld-sart eller uld-forskrækket.. men igen, jeg er vild med det.

    SvarSlet
  3. Jamen, det er da simpelthen hen bare flot. Lækker, lækker farve også! Jeg er ikke kommet igang endnu, men er også lidt "luren" ved en p 6, så jeg kan også nemt ende på en tyndere pind.

    SvarSlet
  4. Min strikkefasthed passer absolut ikke til en pind 6 i det tynde garn.. sjalet ville knap hænge sammen, hvis jeg var gået bare en pind mere op..

    SvarSlet
  5. Jeg tror også, at det bliver et problem hos mig. P 6 er altså meget!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.