tirsdag den 23. marts 2010

Fra strømpe til handske

Den startede sit liv som en højrestrømpe.

Det gad jeg ikke! 

Strømper har jeg rigeligt af og efter at  have færdiggjort den ene, blev jeg overvældet af kedsomhed.

Strømper i glatstrik kan jeg strikke næsten i søvne.

Strømpen blev trævlet op og er nu en højre-handske.

Venstre er stærkt på vej og hvis jeg selv må sige det, er jeg sluppet rimeligt godt fra det, taget i betragtning at det var uden opskrift og ud af hovedet.

Garnet er Regia strømpegarn i en flot lilla/purpur/lyserød og kommer til at passe min dunjakke fortræffeligt.handske

Jeg er så småt gået i gang med at strikke et sjal af mit eget hjemmespundne garn af grønlandsk lam fra Sydgrønland.

Det er så lanolinholdigt, at mine hænder er fedtet ind og er bløde som en nyfødts barnenumse. Det går ualmindeligt langsom, både fordi det er så fedtet, men også fordi jeg har spundet det alt, alt for hårdt og det derfor tvinder og snor sig. Jeg retter det lige så langsomt ud efterhånden som jeg strikker det, men helt kønt er det ikke. Skidt pyt!

Jeg forestiller mig, at der kommer noget farve på enten i blondekanten eller blomster strøget ud over det retstrikkede.. altså når jeg kommer så langt til den tid.

lanolinbunke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.