lørdag den 20. marts 2010

L a n g s o m lørdag

Sara har plaget, som hun plejer, hele ugen om, at Jan skulle køre hende en tur på hundeslæden.

Jans dage er lange for tiden, så energien til at køre en kort tur om eftermiddagen efter arbejdstid er ikke-eksisterende.

Han vil, forståeligt nok, gerne hjem og slå benene i bordet og hvile øjne og ører, når han har fri, men lysten til en hundeslædetur er der skam hele tiden.

I formiddags klædte Sara, Jan og een af Albertslund-erne sig på og tog en tur ud i sneen med hundene.

Det er sjovt at se hundene forfra når de tager afsted.

Det siger sig selv, at det ikke lader sig gøre, når man er passager.

Men prøv lige at se hundenes ansigter og er det ikke rigtigt at der foregår noget, et eller andet, kommunikation, rangliste-orden….???

st6

st1

st2

st3

st4

st5

Da noget af familien var sendt afsted, tog jeg op til mine forældre. Min mors blomst, den mørkerøde amarylis,

 amarylis

som hun slemt gerne vil have til at blomstre i julen og ikke omkring påsketid, er sprunget ud i den dybeste blodrøde farve.

Ikke så sært, at den er højt beskattet hjemme hos min mor, for den er da flot!

rødamarylis

Hjemme igen kunne jeg konstatere, at jeg selv havde haft og stadig havde besøg.. en masse små fugle har endelig og omsider opdaget, at jeg har lagt frø ud til dem.

Hvis bare de gad blive siddende og posere lidt, så jeg kunne komme udenfor og fotografere dem.

Bare lidt.

Jeg vil dem jo ikke ondt, så de kunne da godt liiiige.. og mine ruder er så beskidte og jeg ville da hellere end gerne belønne dem lidt for model-arbejdet med lidt ekstra frø..

hvidsisken1 

En af mine andre ruder har jeg pyntet med lidt papirklip. Jeg fik et “mønster” som jeg bare ikke kunne stå for.

Det har taget mig mange, mange timer at skære dem ud, så for at beskytte dem mod fugt og slid har jeg lamineret dem.

Engang var jeg vild med papirklip. At klippe/skære ud selv. Så fik jeg pludselig nok, altså indtil jeg så disse.

papirklip

4 kommentarer:

  1. Neej, hvor er min amaryllis flot -jeg må have "grønne fingre":))

    SvarSlet
  2. Kære Dorthe

    Kan du ikke sige til din mand, at han skal tage en hue på det skaldede hoved?

    Hans mor

    SvarSlet
  3. Hej,
    Jeg synes dit papirklip er fantastiske! Jeg vil gerne tilfoje det billede til min Pinterest-account, hvis du ellers synes det er okay. Hvis ikke, sa er det selvfolgelig ogsa i orden.

    Jeg er glad for at jeg fandt dit blog: jeg er siden laenge sa nysgerrig efter Gronland, og nu faar jeg da en chance for at kigge med!
    Jeg bor ik Holland, men har boet i Danmark (Jylland) for et ar da jeg var 16.

    Jeg haber at hore fra dig, du maa gerne kigge forbi pa min Pinterest side: http://pinterest.com/borstdebasis/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi. Tak fordi du spørger først. Det er der ikke mange, som gør og du må gerne tilføje mit papirklip til din pinterest. Pinterest ser sjovt ud, men jeg kigger kun og har ingen konto.
      Grønland er meget anderledes på rigtig mange måder, men også meget ens med andre lande på andre måder.

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.