onsdag den 24. marts 2010

Bogstav-leg

Tina har tagget mig.

Og ja, jeg ville da gerne lege med.

Her har du mine bud, som jeg har tilsat lidt billeder. Det er vist ikke obligatorisk, men jeg kan jo ikke lade være ;-)

A: står for Agnes. Det hedder min mor og navnet er på mode igen i disse år.

mor

Min ældste datter hedder Aviana til mellemnavn og den yngste datter hedder Aka til mellemnavn.

B: står for breddegrad.. jeg bor på den 66. breddegrad (sådan ca.) og det er det år som jeg også er født i.

C: står for Christina, min yngste lillesøster, der dog i daglig tale hedder Dudi.

dudi2

D: står for Dorthe, mit navn.

I Nuuk gik jeg i klasse med en Dorthe og med en Ivalu (med U), og jeg hedder begge dele, så det blev jeg kaldt: DortheIvalo.(Ivalo med O) spejlbillede

Når jeg bliver tiltalt Dorthe Ivalo, ved jeg at det er én, som jeg kender fra min skoletid i Nuuk.

Min ældste nevø hedder Daniel.

daniel1

E: må stå for etnisk. Jeg er produkt af en grønlandsk mor og en dansk far og er ikke som nogen tror; halv grønlandsk/halv dansk, men hel grønlandsk/hel dansk.

F: kan kun stå for foto, som fylder mere og mere i mit liv. Jeg har altid fotograferet, men efter at kameraerne er blevet digitale og det dermed ikke er så dyrt, at begå fejl, er det blevet sjovere.

G: Jeg bor i Grønland. Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg nogensinde kommer til at bosætte mig andre steder, men tanken om at flytte strejfer mig oftere og oftere

H: Står for Hardy. Det er der ikke mange, der hedder i vore dage. Det er et specielt navn og passer godt til min far, som hedder Hardy.

far

I: interesser er vigtige at have. Jeg har lidt for mange interesser og har ikke tid nok til at dyrke dem alle sammen. Jeg håber at jeg engang i fremtiden får mere tid til at fordybe mig lidt mere i flere af dem.

J: står for Jan, min mand. Vi har været gift i 14 år, selvom det føles som om det var i går vi mødtesjan

K: står for kærlighed. Uden den er vi intet og bliver intet

L: min ældste datter hedder Laura

lauratilcertifikat

og min mellemste søster hedder Lena.

lena

M: jeg er mor til tre børn: Simon, Laura og Sara.

mineunger

N: jeg forsøger til stadighed at leve i nuet. Ikke bruge for meget tid på fortiden og ikke at bekymre mig om fremtiden. Dét er svært.

O: må stå for omsorg.. både for andre, men også for én selv!

P: påske, syns’ jeg er bedre end julen, sådan rent feriemæssigt.

Q: én af mine første yndlingssider på interintettet var quindemagasin, men det eksisterer vist ikke mere

R: i en årrække rullede jeg på mine rulleskøjter hver dag i sommerperioden ud til lufthavnen og tilbage igen. Det må jeg have gang i igen!

S: min søn hedder Simon og min yngste datter hedder Sara.

sara2

Min nevø hedder Silassilas1

 og han bor Danmark.

Jeg bor i Sisimiut.

sisimiutfraoven

T: nogen gange tænker jeg for mange tanker. Så tænker jeg at jeg har for meget tid til at tænke.

Mine døtre har dyrket taekwon-do i 4-5 år.

[pigernemedmeng1[4].jpg]

U: jeg kan være utrolig utålmodig i nogen sammenhænge fx

V: jeg har svært ved at vente.

W: jeg har set filmen Willow rundt regnet 10 gange

X: jeg er overhovedet ikke vild med x-faktor-programmerne

Y: min yndlingsbeskæftigelse: at sejle i min jolle og komme ud i naturen

1

Z: jeg elsker at sove og gør det ofte en halv til en hel time hver eftermiddag zzzzzz

Æ: jeg kan være irriterende ærekær, siger Jan.

Ø: jeg bor på verdens største ø

Å: min søster bor i Ålborg, hvor hun studerer jura. Jeg er først ved at vænne mig til at hun ikke bor i samme by som os, selvom det efterhånden 3½ år siden de flyttede.

 

Det var mit liv i bogstaver og meningen er at jeg skal tagge 3 andre.

Jeg håber, at Tina, Frederikke og Sneræven fra Østgrønland vil lege med?

5 kommentarer:

  1. du er bare god til det der Dorthe, så må jeg igang :-)

    SvarSlet
  2. Hømf! en udfordring... Vi sneræve fra Østgrønland tager naturligvis altid den slags op... Hømf!

    / Sneræven fra Østgrønland

    Hømf!

    SvarSlet
  3. Det var en ny een :) Ja jeg leger med :)
    dog vil jeg ikke love at jeg er lige så god til sådan en ordleg som du er! :)

    SvarSlet
  4. Hømf! Nu har vi sneræve fra Østgrønland så bevist at vi kan alfabetet. Så er der vel en præmie? Sneræven kunne for eksempel godt sætte tænderne i en friskfanget fisk... (slurp!)

    SvarSlet
  5. Sikken et skoent alfabet, fyldt med smukke billeder af en smuk familie. Tak for du legede med, jeg synes den var svaer, men ogsaa hyggelig at bakse med.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.