onsdag den 16. december 2009

Vejret i dag

Kan man ikke snakke om andet, kan man altid snakke om vejret.

De gør det ihvertfald i høj grad i København lige i disse dage, men vejret får også et par ord eller ti med på vejen her i Sisimiut.

Her udsigten fra skolen mod sygehuset. Der skulle ligge et fjeld bag alt det hvide, men det er som forsvundet.

modsygehuset

Det skiftevis stormer, så huset ryster, regner, sner, tør med +8,1 graders varme for nu at fryse igen.

Skyerne ligger tungt og varsler sne og hvis det ikke havde været for blæsten, der følger sneen på vej, kunne det såmænd være helt hyggeligt og jule-vejrs-agtigt med sne.

Dette mørke billede blev taget i dag ved 13.30 tiden og farverne var dramatiske.

 modqajaasat

Om det er vejret, der gør at mine elever finder på mange alternative måder at udtrykke sig på disse dage, skal jeg lade være usagt, men vil da tilføje, at min rummelighed indimellem, som fx i dag, bliver sat på hård prøve. Et gran humor og da jeg alligevel var igang med at fotografere dem til nogle julegaver, som de skal have med hjem…

råbenbaggardinet

3 kommentarer:

  1. dejligt at se lidt fra Sisimiut, selv om jeg ikke lige savner byen, nyder faktisk ferien, synes det er lidt mærkeligt at der er sne her i dk, det er jo efterhånden et styk tid siden der har været sne.. skal afsted til mors (svigermors) hus imorgen og det varsler endnu mere storm og sne, nu må vi se. kan I have det godt :-)

    SvarSlet
  2. Uuhmm det må være dejligt at være ude og rejse, Frederikke, så nyd det endelig. Sug masser af indtryk til dig, for det giver energi og kræfter til hverdagen.
    Håber at du får en god tur til din svigermor :-)

    SvarSlet
  3. Jeg lærer hele tiden nyt om Grønland ved at læse med hos dig.
    Plusgrader i december troede jeg slet ikke eksisterede så højt mod nord...
    Dine sort/hvide portrætfotos virker totalt professionelle, så du kan godt glemme alt om den blitz-angst :-) Det dér kunne du tjene penge på.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.